بدون تیتر

بدون تیتر

 شرکت‌های تایرساز داخلی هریک در نامه‌هایی جداگانه به سازمان بورس اعلام کرده‌اند که محصولات خود را از تاریخ ۱۳ اسفند، ۲۰‌درصد افزایش خواهند داد. این در حالی است که به‌گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد تنظیم بازار مقرر شده تا فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده کاهش پیدا کرده و قیمت‌های جاری کف بازار نه‌تنها افزایش نداشته باشد، بلکه کاهش هم پیدا کند.

 براساس مقررات ارزی جدید، تغییراتی در تامین و اختصاص ارز درمانی اعمال شده که مهم‌ترین آن برداشته‌شدن سقف ارز برای بیمارانی است که ضمن داشتن شرایطی خاص، تاییدیه شورای‌عالی پزشکی وزارت بهداشت را نیز داشته باشند.

 طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا، وانت‌های ۱۵۱ سایپا بن‌رو و وانت‌های زامیاد تولیدی از ابتدای اسفند ماه به‌بعد و سواری‌های تولیدی ۱۰‌اسفند به‌بعد با مدل ۱۴۰۲ عرضه می‌شوند.

 هادی خانی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: نظام بانکی به‌عنوان خط مقدم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، همراهی حداکثری با استانداردها و مصوبات اعلامی را داشته باشد.

 نرخ ارز مبنای حقوق و عوارض گمرگی نرخ ETS و معادل ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 قرار است طی روزهای آینده معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا راه‌اندازی شود. بر این اساس، می‌توان با وجه یک‌دهم گرم طلا اقدام به خرید یک گواهی سپرده شمش طلا کرد؛ به‌عبارت دیگر سرمایه‌های خرد نیز امکان ورود به بازار جدید طلای بورس کالا را خواهند داشت.

 محمد زیار، مدیرعامل هلدینگ انرژی بنیاد مستضعفان با بیان این‌که بالغ بر ۴۰ درصد نصب و ساخت بخش خشکی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط بنیاد انجام شده است، از انعقاد قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان با شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای این پروژه خبر داد.

 افتتاح آب‌شیرین‌کن بوشهر روزانه با ظرفیت تولید ۱۲هزار مترمکعب، روز گذشته یکی از کارهای مثبت دولت سیزدهم بود که در کارنامه این دولت به ثبت رسید، چرا که سرانجام پس از سال‌ها مشکل آب استان بوشهر برطرف شده و برکت خلیج‌فارس به این استان رسید.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اجرای طرح گشت مشترک مراکز عرضه محصولات کشاورزی گفت: از شروع این طرح در 9 اسفند تاکنون بیش از ۱۴۰۰ واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

 تفـاهـم‌نامـه همـکاری سه‌جانبه بین سازمان ساتبا، وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد ایران در وزارت نیرو امضا شد.