جست‌وجوی خلبان برای نتانیاهو

جست‌وجوی خلبان برای نتانیاهو

بعد از تمرد خلبان‌های نظامی در رژیم‌صهیونیستی به‌دلیل مخالفت‌ها با کابینه و نخست‌وزیر و بالاگرفتن تظاهرات‌ها و اعتراضات در فلسطین اشغالی، کارکنان شرکت هواپیمایی «ال‌عال» رژیم‌صهیونیستی نیز حاضر نشدند هدایت پرواز نتانیاهو و همسرش برای سفر به ایتالیا را برعهده گیرند.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، شرکت ال‌عال، برای کارکنان خود فراخوان داده بود تا به‌صورت داوطلبانه در هواپیمای حامل نخست‌وزیر به مقصد رم، حاضر باشند اما هیچ‌یک از کارکنان به این فراخوان پاسخ ندادند و موعد نهایی آن نیز به پایان رسید. این امر پس از آن روی داد که اعلام شد نخست‌وزیر با یک شرکت هواپیمایی تجاری پرواز می‌کند.

یکشنبه‌شب، شرکت ال‌عال اعلام کرد که توانسته کارکنانی را برای این منظور فراهم کند، بی‌آن‌که توضیح دهد این کادر پرواز ازجمله خلبان، کمک‌خلبان و مهماندار از کجا پیدا شده‌اند زیرا کارمندان این شرکت نمی‌خواستند که در این سفر، نتانیاهو را همراهی کنند. احتمال می‌رود که نتانیاهو، پنجشنبه آینده برای دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا عازم رم شود.

این درحالی‌است که روز یکشنبه، ۳۷ خلبان صهیونیست از مجموع ۴۰ خلبان که در نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، اعلام کردند که در آموزش‌های روز چهارشنبه در اعتراض به اقدامات کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو شرکت نخواهند کرد.

 رسانه‌های صهیونیستی نوشتند این خلبانان که در اسکادران ۶۹ نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی، یگان جنگنده‌های اف ۱۵ خدمت می‌کنند و از آنها برای حمله به اهداف دور از فلسطین‌اشغالی استفاده می‌شود، به فرمانده این اسکادران اطلاع داده‌اند که در تمرینات حضور نخواهند یافت. براساس این گزارش، از خلبانان این یگان اعم از نیروهای رسمی و ذخیره برای حمله به اهداف در سوریه استفاده می‌شود.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت‌نظامی نیستند.

۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی نیز پیشتر در نامه‌ای به فرماندهان‌شان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت‌نظامی انصراف خواهند داد.در این راستا هفته گذشته هم صد نفر از افسران یگان «عملیات‌ویژه» سازمان اطلاعات‌نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد؛ یگانی که مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با اشاره به تاکیدات مکرر هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم‌صهیونیستی بر حفظ آمادگی و اتحاد نیروهای مسلح این رژیم، بیانیه خلبانان ذخیره را بی‌اعتنایی به فرماندهی ارتش این رژیم ارزیابی کرد.