توافق ایران و عربستان، زلزله سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا بود

توافق ایران و عربستان، زلزله سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا بود

سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش طی سخنانی بیان کرد: امروز در شرایط فوق‌العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته‌ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله‌مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیک است. آنچه در آینده در منطقه شاهد آن خواهیم بود از آنچه تاکنون گذشته است، متفاوت خواهد بود. مهم آن است با عقلانیت و سیاست به توافق حاصل شده بین ایران و عربستان نگاه کنیم.

وی ادامه داد: به نفع منطقه و طرفین توافق است که صداقت و عقلانیت را در درازمدت مد نظر قرار دهند. به نظر من این توافق‌نامه به نفع دو کشور و منطقه غرب آسیاست و علیه هیچ‌کدام از کشورهای منطقه نیست. البته طبیعی است استکبار از این موضوع ناراحت باشد و کارشکنی کند.
سردارصفوی توافق میان ایران و عربستان را نشانه افول قدرت آمریکا دانست و عنوان کرد: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده‌است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیک ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهدشد.مشاور فرمانده کل قوا گفت: در مورد توافق‌نامه اخیر هم باید گفت یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود. با این توافق، دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج‌فارس شروع شده‌است.