قتل برادر در هواخواهی از عروس

قتل برادر در هواخواهی از عروس

مرد میانسالی که برادرش را به‌دلیل بدرفتاری با خانواده‌اش به قتل رسانده و راز قتل او را در سینه‌اش مخفی کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواخر سال ۱۴۰۰ بود که مرد ۵۰ ساله‌ای به نام ایرج به پلیس آگاهی رفت و گفت می‌خواهد به جنایتی که مرتکب شده اعتراف کند. مقتول کسی نبود جز برادر ۴۴ ساله‌اش سهراب. بر‌اساس اعترافات ایرج، برادرش مرد بداخلاقی بود که همیشه همسر و دو فرزندش را با بداخلاقی آزار می‌داد. این رفتارها ادامه داشت تا آخرین‌بار که ایرج برای وساطت به خانه سهراب رفته بود اما سهراب به‌شدت عصبانی شد و گفت او حق دخالت ندارد و به سمت برادرش حمله کرد. همسر سهراب هم میله‌ای برداشت و به سمت شوهرش پرتاب کرد. سهراب که عصبانی شده بود، به سمت او رفت تا کتکش بزند که ایرج مانع او شد و دستانش را دور گردن برادرش حلقه کرد. او زمانی به خودش آمد که سهراب دیگر نفس نمی‌کشید.
او ادامه داد: «مادر و همسر برادرم می‌دانستند قصدی برای کشتن سهراب نداشتم و برای همین سکوت کردند. من هم که نمی‌خواستم راز این قتل فاش شود، جسد برادرم را به یکی از روستاهای غرب تهران بردم و با کمک اهالی روستا جسد را در غسالخانه غسل داده و به خاک سپردم. به اهالی هم به دروغ گفتم برادرم تصادف کرده است. بعد از این کار آرام و قرار نداشتم.» با اعتراف ایرج و برای بررسی این‌که ادعایش درست است یا نه، دستور نبش قبر صادر شد و پزشکی قانونی هم بعد از معاینه اعلام کرد علت مرگ مقتول خفگی بوده است.
مرد میانسال در ادامه تحقیقات همان صحبت‌های قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت هدفش از بحث با برادرش تنها بهتر کردن زندگی او بوده و حاضر است دیه برادرش را به دو فرزندش بپردازد. همسر سهراب هم اعترافات برادر شوهرش را تایید کرد و گفت: روز حادثه از روی ترس میله را به سمت شوهرم پرتاب کردم و ایرج برای جلوگیری از کتک‌خوردن من به سمت برادرش رفت و بعد قتل اتفاق افتاد.  با این اعترافات برای ایرج کیفرخواست صادر و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. مادر ایرج از قصاص فرزندش گذشت و رئیس قوه قضاییه نیز پس از بررسی پرونده، از طرف دو فرزند صغیر قربانی درخواست دیه را مطرح کرد.
قرار است این مرد به‌زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کند. همسر قربانی نیز به اتهام ضربات غیرمنتهی به فوت از خود دفاع می‌کند.