نسخه Pdf

«عمو حیدر»؛ نامی که در کشتی ایران خواهد ماند

کتاب زندگی‌نامه قهرمان المپیک رونمایی شد

«عمو حیدر»؛ نامی که در کشتی ایران خواهد ماند

مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه کشتی‌گیر ۵۲کیلو آزاد سال‌های دور کشورمان در محل ساختمان شهید جنگروی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی برگزار شد. این کتاب را سعیده خانزاده میرکوهی در 12فصل نوشته و در انتهای کتاب نیز سالشمار زندگی پهلوان حیدری و تصاویری از او را آورده است.

مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی به مدیریت معصومه جواهری، در مدت کوتاه تأسیس، کتاب‌های متعددی با موضوع شهدای عرصه کشتی و پیشکسوتان منتشر کرده است. ناشر کتاب‌های شهدای کشتی، انتشارات شهید کاظمی بوده و قرار است کتاب‌های پیشکسوتان کشتی را انتشارات سوره مهر منتشر کند. تعدادی از نویسندگان خوش‌قلم و مطرح کشور در حال حاضر مشغول نوشتن کتاب‌های این مرکز هستند که به گفته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، قرار است هر هفته از یکی از این کتاب‌ها رونمایی شود.
سید‌علی‌اکبر حیدری، کشتی‌گیر 52کیلوگرم کشورمان سال‌های دور کشتی آزاد کشورمان است که افتخارات خوبی را هم به دست آورد. او از پیشکسوتان بنام و هم دوره‌ای غلامرضا تختی است و خاطرات زیادی هم با جهان پهلوان تختی دارد.
کسب مدال برنز المپیک توکیو در سال 1964، مدال نقره بازی‌های آسیایی بانکوک 1966، رتبه چهارمی در مسابقات جهانی 1965 منچستر، مدال طلای 1964،1967 جام تفلیس، مدال طلای 1969 بلغارستان جام دانکلوف از افتخارات سید‌علی‌اکبر حیدری است.
چهارشنبه گذشته پس از چند سال، کتاب زندگی‌نامه سید‌علی‌اکبر حیدری با همکاری مسئولان فرنگی فدراسیون با نام عمو حیدر در فدراسیون کشتی رونمایی شد تا این کتاب از این پس در اختیار عموم و اهالی کشتی قرار بگیرد.
در مراسم رونمایی کتاب «عمو حیدر» علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، محمدرضا طالقانی رئیس هیأت‌رئیسه فدراسیون کشتی، عباس شیرخدا، سید‌علی‌اکبر حیدری به همراه خانواده و جمعی از پیشکسوتان کشتی کشور حضور داشتند.