70فیلم در نیمه‌خرداد

70فیلم در نیمه‌خرداد

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن شب، ماموریت‌هوایی، 11دقیقه و 30ثانیه، مثل یک پدر، تاج‌محل، بچه‌های کلاس‌هشتم، رگبرگ، بدون قرار قبلی، خشت‌بهشت، بازگشت، 24، مهمان حبیب خداست، صدای‌دل، راننده، دو پلیس زبل، سه ثانیه، از کرخه تا راین، به وقت شام، تک‌تیراندازها، یتیم‌خانه ایران، تروا، تابستان‌طولانی، غزال، همه چیز درباره خواهرم، مایکا دختری از کهکشان دیگر، نقطه‌عطف، گوی بخار 1، رگبار، روزگار عشق و خیانت، گوی بخار 2، گوهرشاد، فصل‌آخر، شین، باران‌ساز، یک پلیس و نصفی، اردک میلیون دلاری، 2067، فرزندخوانده، برادران گریم، زودیاک، دیوانه از قفس پرید، سرآشپز، تسلا، آموزش بد، داستان توکیو، موج، صنوبر، کوهستان، آن سفرکرده، زندگیم بدون من، نبرد جبار، پیرمرد و دریا، رویای طلا، سرقت از یک سارق، استخوان زمستان، آقای مهربان، بری‌زنبوری، قلب‌خورشید، قلعه‌قدیمی، بلندشو، کاپیتان نُوا، متین بانو، امی و غازهای وحشی، مهاجمین شب، خداحافظ رفیق، بادیگارد، باشگاه سری، برای گریس، نفس، نفس‌بکش زمین، چشمان مار، ورود و آسمانخراش پنجشنبه، جمعه، یکشنبه و دوشنبه 11، 12، 14 و 15 خردادماه مصادف با رحلت بنیان‌گذار انقلاب و قیام تاریخی 15خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

بمباران فرودگاه
فیلم تلویزیونی «11دقیقه و 30ثانیه» به کارگردانی بهروز افخمی، 14خردادماه ساعت 16 از شبکه یک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم خواهیم دید: 31شهریور سال 1359 فرودگاه مهرآباد بمباران شد. این روز در ذهن اغلب مردم ایران روز آغاز جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود. از بعدازظهر 31 شهریور با انتشار خبر بمباران فرودگاه حالتی از وحشت و خشم و انتظار مردم ایران را فراگرفت. خیابان‌های شهر خلوت و برق مناطق حساس قطع شد. درحالی‌که بسیاری از کارمندان به خانه رفته بودند بعضی از آنها داوطلبانه خود را به جام‌جم رساندند که بعد از بمباران فرودگاه به جماران بروند و پیغام امام(ره) را ضبط کنند اما... . عبدالرضا اکبری، محمدیاشار افخمی و امیر‌حسین قاسمی در فیلم تلویزیونی 11دقیقه و 30ثانیه ایفای نقش کردند.
     
ماموریت ویژه
فیلم سینمایی «به‌وقت‌شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، یکشنبه 14 خردادماه ساعت 16 از شبکه سه پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم خواهید دید: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آنها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلوشین در تدمر به سمت دمشق است. آنها باید مردم تحت ظلم داعش را به‌وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنهاست ... . بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطاا...، الیث المفتی و ژاله کاظمی در فیلم سینمایی به‌وقت‌شام هنرنمایی کردند.
     
زندگی پیرمرد باغدار
فیلم تلویزیونی جدید «رگبرگ» به کارگردانی سجاد امیریزدانی، جمعه 12 خردادماه ساعت 18 از شبکه دو پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ داستان این فیلم درباره صالح، پیرمردی باغدار است که در اطراف قزوین سال‌هاست به باغبانی و باغداری مشغول است. پسر او حامد که با مشکلات مالی درگیر است، به‌دلیل این‌که پدرش حاضر به فروش باغ‌ها نیست با او قهر کرده اما یزدان، پسر حامد که نوجوان است، بسیار به پدربزرگش علاقه‌مند بوده و همیشه دوست دارد همراه صالح به باغ برود و در کنار او باشد. روزی صالح سکته کرده و توسط حامد و همسرش به بیمارستان رسانده می‌شود و... حمیدرضا محمدی، حسین معلومی، مهدی خدایی، امیر ورسه‌ای و آزاده کرمبخش در فیلم تلویزیونی رگبرگ بازی کردند.
     
مجرم سابقه‌دار
فیلم سینمایی «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی، پنجشنبه 11 خردادماه ساعت 24 از شبکه یک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در این فیلم خواهید دید: گروهبانی برای تحویل مجرمی سابقه‌دار به زندان یکی از شهرستان‌ها، مجبور می‌شود همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند و... .زنده‌یاد عزت‌ا...انتظامی، زنده‌یاد خسرو شکیبایی و امین حیایی در فیلم‌سینمایی شب به ایفای نقش پرداختند.
     
خاطرات مادر
فیلم‌سینمایی «غزال» به کارگردانی مجتبی راعی، جمعه 12 خردادماه ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ معصومه که نویسنده است قصد دارد با استفاده از خاطرات مادر خود قصه‌ای در مورد زمان جوانی او بنویسد. غزال، مادر معصومه در مورد اتفاقاتی که در زمان کشف‌حجاب برایش رخ‌داده می‌گوید. غزال روزی از طرف یک آژان به‌دلیل داشتن حجاب مورد حمله قرار می‌گیرد، ولیکن غزال او را با آجری زخمی می‌کند و آژان با قداره‌ای به‌دنبال او می‌رود که...
زنده‌یاد محمدعلی کشاورز، فاطمه گودرزی، زنده‌یاد نیکو خردمند و محمود‌ پاک‌نیت در فیلم سینمایی غزال ایفای نقش کرده‌اند.
     
اختراع خارق‌العاده
انیمیشن سینمایی «گوی بخار1» به کارگردانی کاتسوهیرو اوهتومو، 14خردادماه ساعت 9 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
در این انیمیشن خواهیم دید: پسر نوجوان ژاپنی که در قرن نوزدهم زندگی می‌کند اختراع خارق‌العاده‌ای به نام توپ بخار کرده است و عده‌ای سودجوی غربی به‌دنبال به‌دست‌آوردن پسر و گرفتن اختراعش هستند.
     
وکالت 2 پرونده
فیلم‌سینمایی «باران‌ساز» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، 11خردادماه ساعت 11 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در خلاصه داستان فیلم با بازی مت دیمون و دنی دویتو آمده است: رادی بیلور، دانشجوی جوان رشته حقوق مجبور می‌شود برای وکیل متقلبی به‌نام استون کار کند. استون، وکالت دو پرونده را به او می‌سپارد، یکی مربوط به پیرزنی است که می‌خواهد وصیت‌نامه‌اش را تغییر دهد و خانواده‌اش را از ارث محروم کند و دیگری مربوط به مرد جوانی است که سرطان خون دارد. رادی هنگام کار روی این پرونده‌ها، با زن جوانی به نام کلی آشنا می‌شود که به‌شدت از همسرش کتک خورده و ... .
   
 موجودات خطرناک
انیمیشن سینمایی «آقای مهربان» به کارگردانی سیدعلیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده، 11 خردادماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: حیوانات بیشه متفق‌القولند که آدم‌ها موجودات بسیار خطرناکی هستند و باید تا جایی که می‌شود از آنها دوری کرد و هر حیوانی با آدم‌ها زندگی کند خصوصیات بد آنها را به خود خواهد گرفت. با زخمی شدن کبوتر و افتادن او به دست انسان‌ها، سایر حیوانات او را تنها می‌گذارند و دیگر حاضر به صحبت با او نیستند، ولی او اعتقاد دارد همه مثل هم نیستند و انسان‌های مهربانی هم وجود دارند ... .

فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه