قتل هولناک در خودرو، بخشش در دادگاه

قتل هولناک در خودرو، بخشش در دادگاه

پسر بدهکار که پدرش را با شلیک گلوله و ضربه چاقو به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه از سوی خواهرانش بخشیده شد. با بخشش سه دختر مقتول، این مرد از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از آخرین روزهای دی سال 1400 و با کشف جسد مرد سالخورده‌ای در خودروی پسرش در غرب تهران آغاز شد. تیم جنایی پس از حضور در محل جنایت دریافت گلوله‌ای به سر این مرد شلیک و گلویش با چاقو بریده شده است.
پسر مقتول به‌نام بهنام در تحقیقات گفت: «امروز قرار بود به خانه خواهرم برویم. به‌همین‌دلیل دنبال پدرم رفته و حتی شیرینی خریدیم. چون کارت‌ماشین را جا گذاشته بودم، در بین راه برگشتیم و پدرم در ماشین ماند و من بالا رفتم تا کارت را بردارم. وقتی برگشتم با جسد پدرم رو‌به‌رو شدم. نمی‌دانم چه کسی پدرم را به قتل رسانده است.» تحقیقات پلیسی نشان داد بهنام و پدرش مدتی با هم اختلاف داشتند و مرد جوان برای پرداخت بدهی‌ خود از پدرش پول خواسته بود.
بهنام ۳۷ ساله به‌عنوان مظنون دستگیر شد و در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: «پدرم چند سال قبل مادرم را طلاق داد و با زن دیگری ازدواج کرد و اموالش را به‌نام همسر دومش کرد. من بدهی داشتم و از پدرم پول خواستم اما او کمکی نکرد و باعث شد از پدرم کینه به دل بگیرم. آخرین بار در مسیر خانه خواهرم بر سر مسائل مالی با پدرم درگیر شدم. ابتدا گلوله‌ای به سرش شلیک کردم که زنده ماند. بعد با چاقو گلویش را بریدم.»
با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده دختر مقتول به‌عنوان اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفت. دو نفر از دختران برادر خود را بخشیدند اما سومین خواهر درخواست قصاص کرد. 
​​​​​​​در ادامه بهنام در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «پدرم همیشه با ما بدرفتاری می‌کرد و با این‌که وضع مالی خوبی داشت به ما رسیدگی نمی‌کرد. آخرین بار از او پول خواستم و گفتم زندگی‌ام لبه پرتگاه نابودی است. این‌ بار هم با بی‌اعتنایی جواب داد. می‌دانستم پول دارد ولی حاضر به کمک نیست. به همین دلیل عصبانی شدم و با  اسلحه‌ای که در ماشین داشتم به سمت او شلیک کردم. می‌دانم اشتباه بزرگی انجام دادم و از خواهرانم درخواست بخشش دارم. تحت تاثیر مشکلات مالی این تصمیم را گرفتم.» 
پس از دفاعیات متهم سومین خواهر متهم هم او را بخشید و گفت: «به برادرزاده‌ام علاقه دارم و نمی‌خواهم او طعم بی‌پدری را بچشد و به همین دلیل برادرم را می‌بخشم.»با بخشش خواهران متهم، قضات برای تصمیم‌گیری درباره جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.