علیه رقابت، شبهه درسلامت

«جام‌جم» از پروژه بازندگان سیاسی برای کاهش مشارکت در انتخابات گزارش‌می‌دهد

علیه رقابت، شبهه درسلامت

بازندگان سیاسی دوره‌های قبل به دلیل عدم برخورداری از صلاحیت لازم برای کاندیداتوری در انتخابات بر طبل عدم مشارکت کوفته و بنا را بر این گذاشتند که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات سوق دهند اما حریف تعداد کثیری از رای‌دهندگان نشدند و به‌ رغم شیوع کرونا رقم قابل ملاحظه‌ای از شرکت مردم در انتخابات ثبت شد اما حالا دم از تحریم انتخابات می‌زنند و می‌گویند که ساختار مشارکت را قبول ندارند و در صدد رویگردانی گروه‌های مختلف مردمی از صندوق‌های رأی هستند و زیر سؤال بردن رقابت و سلامت در انتخابات را دستاویزی قرار داده‌اند تا مانع مشارکت مردم در سرنوشت خودشان شوند.

گویی فراموش کرده‌اند که در دوره‌های مختلف با همین فرآیند، سکان اداره قوای مجریه و مقننه کشور را عهده‌دار شده‌اند و بدون تردید این‌بار نیز همچون فتنه88 وجنبش ز.ز.آ، نیت واقعی خود رانشان می‌دهند و مردم با پاسخ وارونه به این جریان‌های رادیکال، با حضور در انتخابات، قدم در راه اصلاح کشور و بهبود شرایط‌ می‌گذارند. دشمنان نظام جمهوری اسلامی با زیر سؤال بردن رقابت و سلامت انتخابات، خواستار تحریم انتخابات از سوی مردم هستند. البته این رفتار در درون خود تناقض نیز دارد، زیرا دشمنان از یک سو انتخابات را فرمایشی و زینتی توصیف می‌کنند و این‌گونه القا می‌کنند که اهمیتی ندارد اما از سوی دیگر از همه ابزار‌های موجود و در اختیارشان‌ بهره می‌گیرند تا مردم را متقاعد کنند که در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند. در ادامه به تشریح علل تلاش دشمنان جمهوری اسلامی در این خصوص می‌پردازیم:
   
انتخابات در ایران نمایشی نیست
نخستین دلیل این است که دشمن اساسا آگاه است و می‌داند که انتخابات نه فقط در ایران نمایشی و زینتی نیست بلکه بستر چرخش مسالمت‌آمیز قدرت را فراهم می‌کند. آنچه درسال‌های اخیر توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی پیگیری شد، فراهم کردن زمینه اغتشاش و خشونت در ایران است درحالی‌که انتخابات در مقابل این هدف قرارمی‌گیرد. بنابراین، کارکرد انتخابات درچرخش قدرت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جلوگیری از دیکتاتوری حائز اهمیت است.
   
انتخابات، اقتدارآفرین است
دومین دلیل این است که انتخابات همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند، زمینه‌ساز وحدت ملی است، وحدت ملی به امنیت ملی منجر خواهد شد و امنیت ملی نیز اقتدار ملی را درپی خواهد داشت. دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از یک سو خواستار وحدت ملی و از سوی دیگر نیز خواستار اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران نیستند. منافع دشمنان با اختلاف و تفرقه در میان مردم و با تضعیف قدرت و موقعیت داخلی وخارجی جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود. بنابراین، به خصوص دریک دهه اخیرهر زمان که انتخابات درایران برگزارمی‌شود،دشمنان برطبل تحریم می‌کوبندواین رویکرددرانتخابات اخیرقوی‌تر وجدی‌تر از زمان‌های دیگر پیگیری می‌شود، زیرا دشمنان ازاغتشاشات سال گذشته درایران به اهداف ضدنظام خود دست پیدا نکردندواکنون سعی دارند باترغیب مردم به مشارکت نکردن درانتخابات، مشروعیت ومقبولیت مردمی نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران را زیرسؤال ببرند.
   
پشتوانه مردم از مهم‌ترین منابع قدرت جمهوری اسلامی است
سومین دلیل این است که دشمنان در سال‌های اخیر سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند. حتی شدت بخشیدن به تحریم‌ها نیز با هدف تحت فشار قرارگرفتن مردم به لحاظ اقتصادی و ایجاد نارضایتی از نظام نزد مردم پیگیری می‌شود. انتخابات از‌جمله زمینه‌هایی است که به واسطه سر و کار داشتن با اعداد و ارقام واقعی، نه حدودی، زمینه مانور دشمنان را فراهم می‌کند. مخالفان جمهوری اسلامی ایران که آروز داشتند نظام جمهوری اسلامی ۴۰‌سالگی خود را نبیند، اکنون جدا کردن مردم از نظام را هدف اصلی و مهم خود قرار داده‌اند تا با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای خود، این‌گونه تبلیغ کنند که جمهوری اسلامی ایران سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی خود را از دست داده است. ترغیب مردم به مشارکت نکردن در انتخابات را باید از این زاویه نیز مورد توجه قرار داد.
   
تضعیف موقعیت منطقه‌ای و جهانی دولت و مجلس
چهارمین دلیل برای ترغیب مردم به مشارکت نکردن در انتخابات نیز تضعیف موقعیت دولت و مجلس در سطح منطقه‌ای و جهانی است. دشمنان بر این باور هستند که هر اندازه میزان مشارکت در انتخابات پایین‌تر باشد، دولت و مجلس در سطح منطقه‌ای و جهانی از موقعیت ضعیف‌تری برخوردار خواهند بود و قدرت چانه‌زنی کمتری برای تعقیب منافع ملی خواهند داشت.
   ‌
حرف آخر 
هیچ تردیدی وجودنداردکه جمهوری اسلامی ایران بیش ازهرکشوردیگری درجهان بادشمن مواجه است؛دشمنانی‌که‌از استقلال‌خواهی ایران و جلوگیری از مداخله قدرت‌ها درامور داخلی ایران ناراضی هستند. اساسا از دید قدرت‌های غربی مقوله‌های مهمی نظیر استقلال و مخالفت با مداخله برای کشور‌های منطقه غرب آسیا قابل توجیه نیست.کشوری که خواهان استقلال است و اجازه مداخله نمی‌دهد نیز با فشار همه‌جانبه‌ای مواجه خواهد شد و جنگ‌شناختی نیز دردستور کار قرارخواهد گرفت. بدون تردید مردم آگاه و بصیر ایران روز۱۱اسفند با حضورپرشور وقوی پای صندوق‌های رأی،باردیگر توطئه‌ها راباشکست‌مواجه خواهندکرد.

فرشته مسلمی - روزنامه‌نگار