درخشش ترس در چشمان مخاطبان

درخشش ترس در چشمان مخاطبان

مخاطبان شبکه نمایش امشب می‌توانند بیننده فیلم سینمایی مشهور و تحسین شده «درخشش» باشند. درخشش، فیلمی در ژانر وحشت و روان‌شناسانه محصول سال۱۹۸۰آمریکا وانگلیس به نویسندگی،کارگردانی و تهیه‌کنندگی کارگردان شناخته شده،استنلی کوبریک است که براساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ ساخته شده ‌است.

فیلمنامه این اثر را کوبریک و دایان جانسون، رمان‌نویس‌‌زاده آمریکا نوشتند. دراین فیلم بازیگراین همچون جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید به نقش‌ها جان دادند.درخشش ابتدا با نقد تند و تیز منتقدان مواجه شد اما امروز به‌عنوان یکی از بهترین آثار سینمایی جهان شناخته می‌شود که سکانس‌های معروفی دارد وبازی نیکلسون درآن ستایش شده است.دراین فیلم می‌بینیم: مرد نویسنده‌ای به‌همراه همسر و فرزندش در هتلی به‌عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تادرطول فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان برد. 

احیای قالب مستند در رادیو
یکی از تهیه‌کنندگان برگزیده در دوره دوم جشنواره «پژواک» رادیو معتقد است برگزاری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک منجر به احیای قالب مستند در رادیو شده و مورد توجه برنامه‌سازان و مدیران شبکه‌ها قرار گرفته است.سهیلا باقری، برگزیده دومین دوره از جشنواره با اشاره به این که در سومین دوره از جشنواره پژواک با دو اثر و در دو بخش شرکت کرده، بیان کرد: با اثر «درآغوش پدر» در بخش اصلی و اثر «قصه فرزاد و مادرم» در بخش ویژه شرکت کردم که خوشبختانه هر دو اثر در مرحله اول انتخاب آثار امتیاز لازم را کسب کردند.این تهیه‌کننده افزود: پس از برگزاری این جشنواره، توجه به قالب مستند در رادیو احیا شد و مورد توجه برنامه‌سازان و مدیران شبکه‌ها قرار گرفت. بعد از مرحله اول، رقابت برای دور دوم سخت‌تر و تلاش همکاران برای تولید آثار فاخر بیشتر شد. در گذشته برخی مستندها از رادیو مستند پخش  و از آثار الگوبرداری شد. معتقدم برای الگو‌سازی صحیح باید برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد تا بیشتر مورد استفاده برنامه‌سازان قرار بگیرد. 

پربیننده شدن معارفی‌ها یک اتفاق تحولی 
محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه‌ملی بیان کرد: به نظر من این یک اتفاق تحولی در دوره تحولی سازمان است که برنامه‌های معارفی در حال پربیننده شدن نسبت به خیلی از برنامه‌های دیگر هستند. شما برنامه معارفی‌ای دارید که نمانام (برند) معروفی دارد؛ سال‌ها در حال پخش بوده و مردم با آن آشنا هستند و همین‌طور منتظر آن هستند. مخاطب برنامه «محفل» امسال مخاطب بیشتری نسبت به محفل سال گذشته داشت؛ چون مردم با این نمانام آشنا شده بودند.