صدایی آشنا برای شنوندگان

صدایی آشنا برای شنوندگان

علی بخشی‌زاده، معاون صدا به همراه مهدی آذرمکان، قائم‌مقام معاونت صدا و دیگر مدیران رادیو به عیادت مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو رفتند که در بیمارستان لاله بستری است.

معاون صدا خطاب به مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت رادیو گفت: استاد اسکویی همه جوانان را مثل فرزندانش دوست دارد و برای آموزش‌شان در رادیو وقت گذاشته است. او به خوشرویی و ادب و احترام به دیگران مشهور است. بخشی‌زاده بیان کرد: به اعتقاد من، هر کس در هر جایگاهی که باشد باید به کارش عشق بورزد و بدون تردید استاد اسکویی یکی از این افراد است. به همین دلیل برای همه نسل‌های رادیو صدایی آشناست‌. نکته بسیار مهم در رابطه با حرفه گزارشگری و گویندگی این است که مجری، کارشناس، گزارشگر و گوینده باید روی رویدادهایی که گویندگی‌اش را بر عهده دارد، تعصب داشته باشد؛ در غیر این صورت هرگز نمی‌تواند احساسات و هیجانات مسابقه را آن طور که باید و شاید به مخاطب منتقل کند و شنونده را تحت تاثیر قرار دهد و این شاخصه بسیار مهم را استاد اسکویی دارد.

بازگشت «شهروند و مافیا»
فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا» از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا» به تهیه‌کنندگی علیرضا سلطانی با اجرای علی رام نورایی شنبه تا سه‌شنبه هر هفته ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه نسیم پخش می‌شود.«شهروند و مافیا» مسابقه‌ای است که در آن شخص، با آزمون و خطا برای شناسایی نقش اشخاص دیگر تلاش می‌کند. در این مسابقه اشخاص به صورت پنهانی میان دو گروه آگاه و ناآگاه و دو دسته مافیا و شهروند‌ تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا اشخاص مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رأی دهند.این مسابقه که به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها میان جمع‌های خانوادگی بدل شده است، به مرور وارد رسانه نیز شد و تلویزیون برای نخستین‌بار برنامه‌ای برگرفته از این بازی را روی آنتن فرستاد.مسابقه شهروند و مافیا، رقابت میان تیزبینی ونکته‌سنجی وهمچنین توانایی بازیگری است که به روان‌شناسی نیز گره خورده است.در این مسابقه همچنین میزان صبوری، قدرت دفاع و بیان، اقناع‌گری و...به رقابت گذاشته می‌شود. 

داستان‌های افسانه‌ای ازهم‌گسیخته
مریم فلاح:
هرآنچه از افسانه‌های کلاسیک مشهور سراغ داشتیم را در این مجموعه کارتونی به‌صورت وارونه می‌توانستیم به تماشا بنشینیم؛ ماجراهایی از شاهزاده‌ها، مادرخوانده‌ها، پری‌ها، ملکه‌های شریر، جادوگر، دیو و...که با یک پیچش مدرن احمقانه توسط شاهزاده‌ای نه‌چندان جذاب ارائه می‌شدند. دربین ماجراها گهگاه کاراکترهای افسانه‌های ازوپ نیز حضور داشتند.ازجمله داستان‌هایی که در غالب این کارتون کمدی، فانتزی، ترسناک و پررمزوراز وارونه‌وار روایت می‌شدند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: خرگوش و لاکپشت، سیندرلا، سفیدبرفی، راپانزل، فلوت سحرآمیز، پینوکیو، شاهزاده و نخود، آرزوی ماهیگیر، غاز طلایی، جوجه‌اردک زشت، خیاط کوچولوی شجاع، جک و لوبیای سحرآمیز، دیو و دلبر، هفت جوجه، پادشاه و جادوگر، هانسل و گرتل، زیبای خفته، چراغ علاءالدین، پرنسس و قورباغه، گربه چکمه‌پوش، غاز و تخم طلایی، شنل‌قرمزی، سه بچه‌خوک، جاروی جادوگر، جوجه سحرآمیز، قلعه اسرارآمیز، دزد بغداد، قالیچه پرنده و...