چند کشور به اسرائیل کمک کردند؟

چند کشور به اسرائیل کمک کردند؟

گرچه اسرائیل اعلام کرده بخش زیادی از پرتابه‌ها را رهگیری کرده اما نکته مهم این است که چهار کشور آمریکا، انگلیس، اردن و فرانسه در رهگیری موشک‌های ایران به این رژیم کمک کرده‌اند.

آمریکا
طبق اعلام جو بایدن، نیروهای آمریکایی به اسرائیل کمک کردند تا تقریبا همه پهپادها وموشک‌هایی را که توسط ایران پرتاب شده بود، سرنگون کند. وی دربیانیه‌ای افزود،آمریکا،هواپیماهاوکشتی‌های جنگی راپیش ازاین حمله بی‌سابقه به منطقه منتقل کرده است.فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) بعدا با انتشارگزارشی اعلام کردنیروهای این کشور بیش از۸۰پهپاد وحداقل شش موشک بالستیک را منهدم کرده‌اند. ازجمله یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن وهفت پهپاد که پیش از پرتاب درمناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم شدند.منابع امنیتی به رویترز گفتند، نیروهای آمریکایی که ازپایگاه‌های نامعلوم در منطقه عملیات می‌کردند، تعدادی پهپاد ایرانی را بر فراز جنوب سوریه در نزدیکی اردن سرنگون کردند.
   
انگلیس
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس تایید کرد جت‌هایRAF تایفون تعدادی پهپاد تهاجمی ایرانی را سرنگون کردند.
   
اردن
اردن که یک معاهده صلح با اسرائیل دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد برای تامین امنیت شهروندانش، اجسام پرنده‌ای را که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند، رهگیری کرد. مقام‌های اردنی توضیح بیشتری درباره عملیات خود نداده‌اند با این حال شماری از ساکنان محلات جنوبی امان در ۶۰ کیلومتری اورشلیم چند پهپاد ساقط شده را مشاهده کرده‌اند.
   
فرانسه
طبق گزارش ارتش صهیونیستی، فرانسه به گشت‌زنی درحریم هوایی کمک کرده امامشخص نیست آیا آنها پهپاد یا موشکی را سرنگون کرده‌اند یا خیر؟ مکرون تأیید کرده ارتش فرانسه در طول شنبه‌شب تا بامداد یکشنبه به درخواست اردن در عملیات رهگیری موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.او گفته: ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود.هواپیماهای‌مان را به پرواز درآوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، انجام دادیم.