چند کتاب پیشنهادی برای خرید از نمایشگاه 

چند کتاب پیشنهادی برای خرید از نمایشگاه 

نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است تا از ناشران و کتابفروشان کتاب‌هایی را که دوست داریم، خرید کنیم. گاهی نیاز است برای انتخاب کتاب فهرستی در حوزه مطالعاتی و علاقه‌مندی خود داشته باشیم.فهرستی که ارائه می‌شودکتاب‌های خواندنی و قابل تامل در زمینه دفاع مقدس وادبیات پایداری است که می‌تواند نظرخوانندگان این حوزه راجلب کند.

دو جلدی «به اروند رسیدیم»، خاطرات فرمانده جانباز تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع)، سردار کریم نصر اصفهانی
آشنایی با زندگی و خانواده سردار کریم نصر اصفهانی؛ مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی؛ مأموریت‌های سیستان و کردستان؛ فضای آشوب روزهای آغازین انقلاب؛ دو سال ابتدایی و بسیار حساس و پرتنش جنگ و صدها روایت ماندگار از زبان او و هم‌رزمانش در این اثر خواندنی موجود است. کتاب دو جلدی به اروند رسیدیم به تحقیق و تدوین مرتضی مساح تهیه شده است و در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس (انتشارات مرزوبوم) چاپ و راهی بازار نشر شد.
 
«سرو گلستان من»، روایت زندگی بتول چگله، همسر شهید مدافع حرم اهل اندیمشک، حاج محمدعلی قربانی
سمانه نیکدل روایت زندگی بتول چگله همسر شهید مدافع حرم حاج علی‌محمد قربانی پنجمین کتاب از مؤسسه شهید جواد زیوداری را کتاب سرو گلستان من جای داده که در انتشارات مرزوبوم به چاپ رسید.
 
«هم‌نفس مادران»، روایت زندگی زیبا کیانی، فعال پشتیبان جبهه در شهر ایذه
این کتاب شرح زندگی و روایت خواندنی از زندگی زیبا کیانی، از فعالین و پشتیبانان دوران دفاع مقدس و یکی از زنان مقاوم و تاثیرگذار بختیاری و همسر شهید نصرت‌ا... کیانی است که با مشارکت موسسه فرهنگی شهید حاج یادگار اسکندری با پژوهش پریسا مرادی در انتشارات مرز و بوم انتشار یافته است.
 
«خط به خط خاطره»، شیوه‌نامه ویرایش کتب خاطره‌نگاری مستند
این کتاب تألیف مشترک «راضیه حقیقت» و «مریم بیات» است که در مرز و بوم به چاپ رسیده است. این اثر شیوه‌نامه‌ای برای کتب خاطره‌نگاری مستند است که از تحریف روایت‌ها جلوگیری می‌کند. در متنی که خانم رامهرمزی در ابتدای کتاب نوشته‌اند، جایی از ضرورت خوشخوان‌سازی روایت در عین حفظ زبان راوی صحبت می‌کند، به رغبت برنگیزی خوانندگان می‌پردازد اما پشت همه این‌ها باید جذب مخاطب و دفع حداکثری تحریف‌ها مد نظر باشد.
 
«راه خون»، یادداشت‌های روزانه سرلشکر پاسدار شهید غلامرضا صالحی
روایت دست اول از برهه مهم و تاریخ‌ساز دفاع مقدس، ودیعه‌ای است که سردار شهید غلامرضا صالحی با دوراندیشی در قالب یادداشت‌های روزانه خود برای ثبت در تاریخ و استفاده نسل‌های بعد به یادگار گذاشته تا یکی از طلایی‌ترین مقاطع تاریخ ملت بزرگ ایران از تحریف جاعلان در امان بماند.

مرتضی قاضی | پژوهشگر دفاع مقدس