اولین بازی  در فرودگاه شیکاگو

كارشكنی آمریكایی‌ها در میدان ورزش هم شامل حال ایران شد

اولین بازی در فرودگاه شیکاگو

كاروان تیم ملی والیبال ایران كه در سه گروه و با سه شركت هوایی تركیه، آلمان و اتریش راهی شیكاگو شده بود، در سه مرحله و طی 90 دقیقه وارد فرودگاه شیكاگو شد و بعد از معطلی چهار ساعته به هتل محل اقامت رسید. همان‌طور كه پیش‌بینی می‌شد، بازیكنان و كادر فنی تیم ملی در فرودگاه معطل شدند و بازیكنان بعد از مصاحبه و طی كردن مراحل خسته‌كننده اداره اقامت آمریكا، اجازه ورود به شهر شیكاگو را پیدا كردند. در حالی كه طبق قوانین فدراسیون جهانی والیبال، كشورهای میزبان مجبور هستند برای بازیكنان و تیم‌ها شرایطی ویژه اختصاص دهند، كاروان ایران از این استثنا برخوردار نبود و متاسفانه باز هم بازیكنان اذیت شدند و در هر پرواز افرادی خاص جدا شدند تا برای مصاحبه به اتاق مخصوص بروند و همین امر، معطلی كاروان را تا چهار ساعت افزایش داد؛ اما سرانجام این دقایق خسته‌كننده به سر آمد و بازیكنان اجازه استقرار در هتل محل اقامت خود را پیدا كردند.

خوش‌خبر:
 به برخورد آنها اعتراض كردیم
سرپرست تیم ملی والیبال ایران معتقد است اگر تیم ملی به جای سه پرواز از سه شركت هواپیمایی مختلف، با یك پرواز راهی شیكاگو شده بود، شاید زیاد در فرودگاه معطل نمی‌شد.
امیر خوش‌خبر درخصوص انتشار اخباری مبنی بر معطلی چهار ساعته و بازجویی از كاروان ایران در فرودگاه آمریكا به فارس گفت: پرواز خیلی خوبی داشتیم؛ اما نحوه ورودمان به آمریكا با اتفاقاتی همراه بود؛ البته پس از آن با برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای اسكان، تغذیه و تمرین روبه‌رو شدیم.
وی درخصوص اتفاقاتی كه هنگام ورود برای تیم به آمریكا رخ داد، تصریح كرد: ما مراتب اعتراض خود را هم اعلام كردیم. من به مسؤولان آمریكایی گفتم اگر قوانینی كه برای تیم ایران اجرا می‌كنید برای همه اجرا شود، ما اعتراضی نداریم و به شما اجازه می‌دهیم تا به صورت كامل تیم را بررسی كنید؛ اما این‌كه برخی قوانین فقط برای تیم ایران باشد جای اعتراض دارد.
توقع بیشتری داشتیم
سرپرست تیم ملی والیبال ایران با بیان این‌كه اعتراض رسمی خود را به این موضوع اعلام كرده‌ایم، گفت: تیم ایران با سه پرواز به آمریكا رسید. پس از ورود هر گروه از بازیكنان و مربیان ایرانی چند نفر از آنها را فقط برای انجام مصاحبه انتخاب كردند و این پروسه حدود چهار ساعت طول كشید؛ البته این نكته را هم باید بگویم كه اگر كاروان ایران می‌توانست با یك پرواز به آمریكا برود شاید بیشتر از دو ساعت معطل نمی‌شدیم.
خوش‌خبر خاطرنشان كرد: چون ما می‌خواستیم كل تیم با یك اتوبوس به محل اسكان برود، تیم را نگه داشتیم تا مصاحبه و بررسی‌های مسؤولان فرودگاه تمام شود. حرف ما این است كه شرایط برای یك تیم ورزشی كه به فینال لیگ ملت‌های والیبال رسیده باید بهتر از این باشد.
ما توقع برخورد بهتری از آمریكایی‌ها داشتیم، چون زمانی كه آمریكایی‌ها به ایران آمدند ما بهترین شرایط را برای آنها فراهم كردیم.
به هر حال فدراسیون جهانی و فدراسیون آمریكا هم از اتفاقاتی كه رخ داد، شگفت زده شد.
وی درخصوص این‌كه چرا كاروان ایران در سه گروه به آمریكا رفت، تصریح كرد: شاید جالب باشد بدانید كه لهستان در پنج گروه به آمریكا آمد. این شرایطی بود كه فدراسیون جهانی برای تیم‌ها فراهم كرده بود. 14 بیزینس و شش اكونومی به تیم‌ها داده می‌شد و در مجموع شرایط به نحوی شد كه مجبور شدیم با این شرایط به آمریكا برویم.
سرپرست تیم ملی والیبال ایران درمورد سفر داوری به آمریكا، اظهار كرد: داوری به من گفته بود كه سه‌شنبه پرواز دارد.