رشد 40 درصدی اهدای عضو در سال 98

رشد 40 درصدی اهدای عضو در سال 98

رئیس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت  گفت: آمار اهدای عضو در سه ماه ابتدایی سال 98 نشان می‌دهد كه در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته، در این زمینه رشد 40 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
‌به گزارش جام‌جم، مهدی شادنوش‌ افزود: وضعیت اهدای عضو در هر كشوری، تابع كیفیت و كمیت فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو در آن كشورهاست. در تمامی خدمات سلامت‌محور، چنانچه سه ركن بیمار، مراكز درمانی و پزشك مهیا باشد، فرآیند سلامت شكل می‌گیرد، اما در مورد پیوند عضو، این‌گونه نیست، یعنی علاوه براین سه ركن، فرهنگ‌سازی عنصر اصلی است.
‌وی با تاكید براین‌كه در حوزه اهدای عضو، فرهنگ‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و 50 درصد از پروسه پیوند را دربر می‌گیرد، افزود: در این راستا، ضرورت دارد كه امر فرهنگ‌سازی به صورت مستمر دنبال شود.
رئیس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، عنوان كرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، امروز شاهد وضعیت بسیار مطلوب‌تر اهدای عضو در كشور هستیم؛ افراد، تمایل بیشتری برای دریافت كارت اهدای عضو داشته و آمادگی خود را برای استفاده از عضوهای قابل استفاده‌شان در روزهای مبادایی كه ممكن است مرگ مغزی برای شخص اتفاق بیفتد، اعلام می‌دارند. همچنین در راستای این فرهنگ‌سازی، رسانه‌های جمعی، صدا و سیما، افراد شناخته شده و تاثیرگذار جامعه، هنرمندان، هنرپیشگان و ورزشكاران نقش موثری ایفا كردند.