افزایش ۸۳ درصدی تلفات غرق‌شدگی

افزایش ۸۳ درصدی تلفات غرق‌شدگی

در دو ماهه نخست سال جاری ۲۲۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات ۱۲۴ نفر بود، 1/83 درصد افزایش یافته است. از كل تلفات غرق‌شدگی در دو ماهه امسال، ۱۷۹ نفر مرد و ۴۸ نفر زن بودند.
به گزارش جام‌جم، استان‌های فارس با ۴۰، خوزستان با ۲۱ و سیستان و بلوچستان با ۱۸ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را طی دو ماهه نخست امسال داشته‌اند. این استان‌ها به دلیل وقوع سیل در فروردین‌ماه امسال در صدر آمار تلفات غرق‌شدگی استان‌ها قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد رشد ۸۳‌درصدی این تلفات در دو ماهه امسال نیز به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌های كشور اتفاق افتاده است. 
در این مدت استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب ۱۲ و هفت فوتی ناشی از غرق‌شدگی داشته‌اند.
براساس گزارش سازمان پزشكی قانونی كشور، مطابق آمارهای موجود آمار تلفات غرق‌شدگی در فروردین امسال ۱۱۵ و در اردیبهشت‌ماه ۱۱۲ نفر بوده است. همچنین از كل تلفات غرق‌شدگی دو ماهه امسال، ۱۰۹ نفر در رودخانه‌ها، شش نفر در دریا كه یك نفر محدوده مجاز و پنج نفر خارج طرح جان خود را از دست دادند. ۲۰ نفر در استخرهای كشاورزی، ۱۲ نفر در كانال‌ها، ده نفر در استخرهای شنا، هشت نفر در دریاچه مصنوعی و سد، هشت نفر در چاه، پنج نفر در حوض و حوضچه و پنج نفر در دریاچه‌های طبیعی جان باخته‌اند. ۴۴ نفر نیز در سایر مكان‌های آبی جان خود را از دست داده‌اند.