نعمتی: امسال با پرسپولیس به تیم ملی می‌رسم

چه كسی گفته داخل تیم اختلاف وجود دارد؟

نعمتی: امسال با پرسپولیس به تیم ملی می‌رسم

سیامك نعمتی یكی از بازیكنان موثری بود كه توسط برانكو ایوانكوویچ به فهرست پرسپولیس اضافه شد؛ مهاجمی كه در پیكان توانست زوج موفقی با گادوین منشا بسازد و قبل از شروع لیگ هفدهم همراه با مهاجم نیجریه‌ای به جمع سرخپوشان اضافه شد. البته شرایط این دو نفر در پرسپولیس كاملا با هم متفاوت بود. سیامك تا امروز توانست در تیم بماند، اما داستان منشا تفاوت چشمگیری داشت و حتی بعد از جدایی، راهی استقلال شد تا به نوعی دیگر بازیكن محبوب پرسپولیسی‌ها نباشد. قبل از شروع سفر پرسپولیس به تركیه، فرصتی دست داد تا با سیامك به گفت‌وگو بنشینیم.

  گویا قراردادت را با باشگاه پرسپولیس تمدید كردی.
بله و خیلی از این اتفاق خوشحال هستم. افتخار می‌كنم از سوی باشگاه پرسپولیس برای دو فصل دیگر هم پیشنهاد داشتم. البته یك فصل دیگر از قراردادم باقی‌مانده بود، ولی مسؤولان باشگاه لطف كردند و برای یك فصل دیگر با من قرارداد بستند. حالا خیالم راحت شد و با تمام وجود می‌توانم به اردوی تركیه بروم.

  شرایط خودت از لحاظ بدنی برای دوره جدید بدنسازی چطور است؟
وقتی تمرینات شروع شد، مثل بیشتر بازیكنان كه از تعطیلات برگشته بودم، از فرم اصلی كمی دور شدم، ولی حالا وضعیتم بسیار خوب و مطلوب است و می‌توانم امیدوار به شروع یك فصل خوب باشم.

  كار كردن با گابریل كالدرون راضی‌كننده است؟
بله. او یك مربی باتجربه و بین‌المللی است كه قطعا با هدف كمك به پرسپولیس به تهران آمده و ما هم از تجربیاتش سود می‌بریم. شناخت ما از كالدرون در حد بقیه بود، ولی حالا وضعیت فرق كرده و می‌دانیم او یك مربی منظم، سختگیر و مهربان است. كالدرون تلاش می‌كند تفكرات فنی و تاكتیكی خود را به سرعت به تیم تزریق كند و هیچ زمانی را برای تدارك تمرین و مهیا كردن بازیكنان از دست نمی‌دهد.

  بعد از دو فصل همكاری با برانكو، حالا كه او رفته چه نظری در مورد عملكردش داری؟
برانكو هم مربی بزرگی بود. لازم نیست من از او تعریف كنم چون كارنامه‌اش همه چیز را مشخص می‌كند. من در طول دو فصل اخیر توانستم دو قهرمانی با پرسپولیس در لیگ و یك قهرمانی با این تیم در جام حذفی را تجربه كنم. ما حتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و دو بار هم قهرمان سوپرجام شدیم. اینها به آسانی به دست نمی‌آید. تا موقعی كه برانكو بود، عملكرد درخشانی داشتیم اما این پایان راهمان نیست چون با گابریل كالدرون هم می‌خواهیم همان افتخارات را تكرار كنیم.

  پس به نظر تو پرسپولیس می‌تواند باز هم قهرمان لیگ شود؟
بله چرا كه نه. به تیم مان نگاه كنید؛ همه بازیكنان تمدید كردند و می‌مانند. یعنی نفرات تیمی كه دو فصل قهرمان شد، در پرسپولیس هستند و البته تقویت هم شده ایم. از سوی دیگر، كالدرون نیز مربی بوده كه تیم‌های قبلی خود را قهرمان كرده و تجربه بالایی دارد. مطمئنم هواداران هم به ما كمك می‌كنند و هیچ‌مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

  برخی بازیكنان از دلتنگی برای شروع فصل می‌گویند. نظر تو چیست؟
من هم همین احساس را دارم. دلم می‌خواهد هر چه زودتر زمان به جلو برود تا دوباره در ورزشگاه آزادی با هواداران دیداری داشته باشیم. واقعا بازی در آزادی برای همه بازیكنان جذاب است. امیدوارم هر چه زودتر لیگ شروع شود و بتوانیم با كسب پیروزی‌های پیاپی، پرسپولیسی‌ها را خوشحال كنیم.
  یك‌سری شایعات در مورد پرسپولیس به گوش می‌رسد و می‌گویند داخل تیم، اختلافاتی به‌وجود آمده است. تو این شایعات را قبول داری؟
چه كسی این حرف‌ها را می‌زند؟ كدام اختلاف؟ پرسپولیس به راه خودش ادامه می‌دهد. كالدرون یك‌مربی بسیار باهوش و منظم است. اگر اتفاقی بیفتد، خودش همه چیز را می‌گوید. از سوی دیگر، آقا كریم و كاپیتان‌های‌مان هم هستند و اجازه نمی‌دهند مساله خاصی پیش بیاید. این شایعات اصلا صحت ندارد و نباید با چنین بحث‌هایی، هواداران را نگران كرد.

  نظرت در مورد اردوی تركیه چیست؟
ما تجربه اردوهای بدنسازی با سخت‌ترین برنامه‌های ممكن را داریم. می‌دانم كادرفنی جدید هم، به‌دنبال پیاده‌سازی همان برنامه‌ها است. بازیكنان پرسپولیس از سختی این تمرینات هراسی ندارند چون می‌دانیم در فصل بدنسازی هر چه بیشتر تلاش كنیم، نتیجه ثمره بهتری در طول فصل می‌گیریم. بچه‌ها با آمادگی روحی و روانی بالا راهی تركیه می‌شوند (پرسپولیس عصر دیروز به اردوی خود در استانبول تركیه رسید) و امیدواریم در بازگشت، به آمادگی بالایی برسیم.
  تو به بازیكن موثر پرسپولیس بدل شده بودی. به نظرت می‌توانی در فصل آینده از پرسپولیس فراتر بروی و به تیم ملی برسی؟
انگیزه‌های زیادی برای رقم زدن این اتفاق دارم. هر بازیكنی دوست دارد یك روزی، پیراهن تیم ملی كشورش را به تن كند و من هم از این قاعده، مستثنا نیستم. امیدوارم شانس بازی‌های بیشتر در پرسپولیس برایم ایجاد شود و بتوانم خودم را ثابت كنم تا راه برای حضورم در تیم ملی باز شود. با روحیه بالایی به فصل نوزدهم برمی گردم و ان‌شاءا... بتوانم یكی از ملی‌پوشان آینده فوتبال ایران باشم.
​​​​​​​
  و حرف آخر؟
از هواداران می‌خواهم در فصل جدید، بیشترین حمایت را از پرسپولیس داشته باشند. این تیم می‌تواند نتایج خوب و قهرمانی‌های گذشته را تكرار كند، به شرط آن كه مورد حمایت قرار بگیرد.