پاك كردن صورت مسأله فایده ندارد

پاك كردن صورت مسأله فایده ندارد


تلویزیون در كنار این همه تبلیغات اجناس تجملی، باید تبلیغاتی در مورد همزیستی توأم با عشق و محبت و انصاف در همه امور داشته باشد.
مردم در مورد افزایش قیمت نان شب هم مشكل دارند و تلویزیون مدام تبلیغ ماءالشعیر و اجناس تجملی پخش می‌كند. این تناقض باید حل شود.
اگر خودم یك روز سعادتی داشته باشم و بخواهم سریالی برای تلویزیون بسازم، وظیفه‌ام است كه به معضلات شهری و كمبودها و گرانی مسكن بپردازم.
سریال‌های تلویزیون باید منطبق با شرایطی باشد كه مردم جامعه با آن روبه‌رو هستند، نه این‌كه بگوییم همه چیز خوب است و هیچ مشكلی وجود ندارد.
با پاك كردن صورت مسأله، مشکل حل نمی‌شود و یكی از وظایف تلویزیون بازخوانی مشكلات و جست‌وجوی راهكار برای حل مشكل است.
تلویزیون ملی باید اشتباهات دولتمردان را به آنها گوشزد كند تا تصمیمات‌شان را اصلاح كنند. تلویزیون است كه باید روش صحیح زندگی را به شهروندان بیاموزد. كودك و نوجوانی كه فراغتش پای تلویزیون می‌گذرد همانند مزرعه بكری است كه هر بذری در آن بكاری بار می‌دهد. وظیفه تلویزیون است كه بذری باارزش و سالم را در ذهن كودكان بكارد.
درست است كه هم‌اكنون نیز برخی از همكاران سعی می‌كنند منطبق با خواسته‌ها و نیازهای مردم به تولید سریال و برنامه مبادرت كنند ولی باید این حركات گسترش یابد و آن قدر تخصصی ادامه یابد كه در نهایت به اصلاح آسیب‌ها منجر شود.