عقد 40 قرارداد در جشنواره كارآفرینی

معاون سیما در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

عقد 40 قرارداد در جشنواره كارآفرینی

نشست هم اندیشی ستاد رسانه‌ای رونق تولید با حضور دكتر مرتضی میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد، دكتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر، انواری رئیس مركز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید زین‌العابدین مدیر شبكه یك و قائم‌مقام ستاد و دكتر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبكه یك و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، دكتر میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان این‌كه تمام ظرفیت‌ها برای جریان‌سازی و تاثیرگذاری حداكثری ستاد رسانه‌ای رونق تولید فعال شده است، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرك در بین دستگاه‌ها و مطالبه‌گری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت كسب و كارها و كارآفرینان كشور ارتقا پیدا كند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل ماموریت‌های متنوع یكی از بازیگران اصلی این عرصه است و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانه‌ای رونق تولید مشاركت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود بهره‌برداری كند.
رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید تصریح كرد: طراحی ستاد پیگیری مشكلات تولید و عقد 40 قرارداد حمایت مالی در جشنواره كارآفرینی و پخش میان‌برنامه‌های آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است كه در نهایت به امیدآفرینی در جامعه و به‌خصوص حوزه صنعت منجر می‌شود.
همچنین دكتر زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان این‌كه ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید كاملا مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ كردن اولویت‌ها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرف‌های ذینفع می‌تواند حل مشكلات را تسریع ببخشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعت در اواخر تیر افزود: این‌بار به دنبال برگزاری نمایشگاه دستاوردها نبودیم، بلكه قرار است نیازهای واحدهای تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه كنیم. با این كار ظرفیت‌های كشور نظیر صنایع مختلف، شركت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها را برای تامین این كمبودها فراخوان و فعال می‌كنیم كه فكری برای تامین آنها كنند و كشور را از واردات بی‌نیاز كنیم.
زرندی عنوان كرد: از رسانه ملی و این ستاد می‌خواهیم تا به این نمایشگاه كه با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژه‌ای داشته باشد و با حمایت رسانه‌ای خود، زمینه‌ساز حمایت از صنعت كشور شود.
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازارهای خوب منطقه‌ای گفت: از 1300 میلیارد دلار واردات 15 كشور همسایه، سهم ایران تنها 2 درصد است و هدف‌گذاری ما رشد دو برابری این میزان است.
وی تصریح كرد: شرایط تحریم فرصت‌هایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد كرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده كرد و واحدهای تعطیل را فعال و واحدهای كم‌رونق را فعال‌تر كنیم و سرمایه‌گذاران را به سمت تولید سوق دهیم.
در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز در خصوص زمینه‌های همكاری مشترك بحث و تبادل نظر كردند.