لباس بلوچی و داوود رشیدی

لباس بلوچی و داوود رشیدی



هر قدر تا پیش از این گروه فرهنگی،‌ سهم زیادی در تولید سر و صدا در تحریریه داشت، حالا اما چند وقتی است كه این مهم به گروه دو میز آن طرف‌ترِ ما یعنی گروه جامعه منتقل شده. البته نباید از این مساله غافل شد كه اضافه شدن دو نیروی تازه‌نفس و جوان به این گروه هم در این مهم بی‌تاثیر نبوده. خلاصه و اجمالا كه میز فرهنگی این روزها در سكوت مشغول كارش است. صابر محمدی چشم دوخته به صفحه‌كلید و با سرعت بالا مشغول تایپ است. ساناز قنبری هم هدفون در گوش مشغول پیاده كردن یك مصاحبه مفصل و الباقی بچه‌ها هم هركدام به نوعی مشغول.
خب اجازه بدهید از یك گزارش جذاب از صفحه 10 شروع كنیم. اجمالا در جریان هستید كه چند روز قبل مراسم جشن حافظ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در چنین مواردی معمولا پوشش بعضی سینماگران محل مناقشه و سوژه می‌شود كه این چیست كه پوشیدی و از این حرف‌ها.
در مراسم امسال اما یكی دو اتفاق قشنگ افتاد. مثلا یكی‌اش همین كه بعضی بازیگران مثل فاطمه گودرزی و امین زندگانی با لباس محلی بلوچی در مراسم حاضر شدند؛ اتفاقی كه در نوع خودش هم جالب بود هم قابل تقدیر. خب سوژه را لو دادیم دیگر. همین اتفاق قشنگ باعث شد كه زینب مرتضایی‌فرد برود سراغ این موضوع و راجع به این قضایا حرف بزند. گزارشش را هم استثنائا به دلیل مفصل شدن بردیم توی صفحه 10 تا مرتضایی‌فرد با خیال راحت و بدون دغدغه محدودیت فضا، روایتش را مكتوب كند.
ساناز قنبری، خبرنگار پرتلاش سینمایی گروه هم كه حواسش ششدانگ به تاریخ تولد اهالی سینماست، چند روز قبل اطلاع داده بود كه این روزها (دقیقش می‌شود فردا) سالروز تولد مرحوم داوود رشیدی است. همین هم باعث شد كه برود سراغ احترام برومند، همسر آن مرحوم و یك گفت‌وگوی خواندنی را تولید كند. گفت‌وگوی قنبری را می‌توانید در صفحه 12 بخوانید.
سوژه داریم چه سوژه‌ای! گروه سینما به‌جز گفت‌وگو با احترام خانم برومند، یك گزارش خواندنی دیگر هم در صفحه 11 منتشر كرده از حواشی پر‌سر و صدای این روزها. سرمایه‌گذار جوانی كه اسم و ردش خیلی جاها دیده می‌شود از تولید فیلم با میركریمی و كمال تبریزی گرفته و همچنین سروش صحت تا حمایت مالی از جشنواره‌های دولتی مثل فجر و خصوصی مثل همین جشن حافظ. خلاصه كه اگر پیگیری حواشی اخیر سینما بوده‌اید، گزارش صفحه 11 بچه‌های سینما را از دست ندهید كه از كف‌تان رفته. در نهایت هم در همین صفحه رفته‌ایم سراغ اقدام اخیر استاد شفیعی كدكنی كه عواید مالی حاصل از كتاب 300 هزار تومانی خودش را اعطا كرده به یك موسسه خیریه در مشهد.