چشم به هم زدیم  شد آخر هفته

چشم به هم زدیم شد آخر هفته


چشم به هم زدیم باز شد پنجشنبه. عمر به همین سرعت می‌رود و زمان از همه چیز عبور می‌كند. احتمالا جناب آقای سعدی عشق بزرگ نگارنده هم یك روز به همین چیزها فكر كرده كه گفته عمر برف است و آفتاب تموز... هر چند ایشان ستون پشت صحنه را نمی‌نوشته اما گلستان كه می‌نوشته! همان‌جا هم این مصرع طلایی را فرموده و عمق ماجرای گذر زمان را به اینگونه فریاد زده.
امروز محمدصادق علیزاده دبیر گروه فرهنگ و هنر مطلب بسیار جذابی برایتان نوشته است. علیزاده كه با پیراهن مشكی آمده روزنامه و حسابی حال و هوایش محرمی است، امروز رفته سراغ برخی شعرهای خاصی كه اصولا در ایام ماه محرم شنیده‌ایم. او دودمه‌های معروف «مكن ای صبح طلوع» و «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» را انتخاب كرده و رفته سراغ این‌كه شاعر این آثار ماندگار كیست، از چه زمانی وارد دسته‌های عزاداری حضرت اباعبدا... الحسین شده‌اند و ... همه ما خواه ناخواه این دو دمه‌های معروف را شنیده‌ایم و بخشی از آنها هم در ذهنمان برای همیشه ماندگار شده است. می‌توانید تك‌نگاری‌های علیزاده درباره این دو اثر را در همین صفحه بخوانید و ببینید این اشعار چه داستانی دارند.
امید رحمانی‌مان را هم دیگر می‌شناسید. سرش درد می‌كند برای پیدا كردن سوژه‌هایی كه بشود با آنها شوخی كرده و برخوردی متفاوت داشت. البته بماند كه بعضی روزها به قول معروف كله‌اش بوی قرمه‌سبزی هم می‌دهد و می‌رود سراغ سوژه‌ها و اتفاقاتی كه كلی حاشیه و دردسر دارد. البته همین هم نشان می‌دهد همكارمان حسابی روزنامه‌نگار كار درستی است. خب بگوییم رحمانی امروز چه كرده.
فردا روز تولد تهمینه میلانی كارگردان سینماست. او كه در یكی دو سال اخیر با برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی‌اش حسابی حاشیه‌ساز شده، امروز 59ساله می‌شود. رحمانی در مطلبی كه برای تبریك تولد او نوشته،‌ رفته سراغ گذشته كاری‌اش و كارنامه او را از زمانی بررسی كرده كه به عنوان دستیار كارگردان با مسعود كیمیایی همكاری داشته تا رسیده به امروز كه همه او را به عنوان یك كارگردان ضد مرد می‌شناسند! می‌توانید این مطلب را در صفحه 11 بخوانید و ببینید در كارنامه پرسر و صدای تهمینه خانم سینمای ایران چه خبر است.
گزارش امروز صفحه 10 هم مربوط است به ماجراهایی كه برای كتاب هری پاتر در آمریكا رخ داده. ظاهرا این كتاب‌ها از كتابخانه‌های مدارس و كلیساها حذف شده است! بخوانید و ببینید چه اتفاقی و چرا برای هری پاتر پرفروش بازار كتاب جهان افتاده است.
و اما آخر هفته با سینمای جهان و كیكاووس زیاری. صفحه امروز كیكاووس‌خان حسابی جذاب است و می‌شود گفت یك حسن ختام خوب و شیرین است برای صفحات فرهنگی امروز. باشد كه همراه با ما آخر هفته شیرینی داشته باشید.