نوای مهر ایران در آمریكای لاتین

نوای مهر ایران در آمریكای لاتین


گروه نوای مهر به‌سرپرستی مهدی عیوقی در سفر به آمریكای لاتین، چند برنامه موسیقی در این منطقه اجرا كرد و به مدت سه ماه برای مردم مكزیك و برزیل نواخت. این خبر را تسنیم منتشر كرده و به نقل از عیوقی نوشته است: در مكزیك آلبومی با محوریت اشعار مولانا ضبط كردیم كه این اقدام بازخورد خوبی در رسانه‌های مكزیك داشت. در شهر زاكاتكاس اجرایی در تلویزیون این شهر برگزار كردیم و در رادیو چند مصاحبه درباره موسیقی ایران داشتیم.
همچنین بر اساس اظهار عیوقی، گروه نوای مهر چند قطعه مشترك با یك گروه مكزیكی اجرا و ضبط كرده كه در این قطعات روی ملودی‌های مكزیكی، شعر فارسی و روی ملودی‌های ایرانی شعر اسپانیولی قرار كرده است.
عیوقی با اشاره به اشتراك‌های فرهنگی ایران و كشورهای آمریكای جنوبی می‌گوید: با این‌كه از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با كشورهای آمریكای لاتین داریم، اما از نظر فرهنگی اشتراكات زیادی بین ما و مردمان مكزیك و برزیل وجود دارد. مكزیكی‌ها و برزیلی‌ها علاقه‌مند به موسیقی و هنر هستند، صنایع دستی برایشان خیلی مهم است. در مكزیك صنایعی مانند گلیم‌بافی ما دارند و صنایع چرم و نقره در آنجا رونق دارد. به شعر و ادبیات خیلی اهمیت می‌دهند. جالب این‌كه بسیاری از مخاطبان كنسرت‌های ما علاقه‌مند شدند به ایران سفر كنند.