روز تاریخ‌سازی هندبالیست‌ها

ایران برای صعود به رقابت‌های جهانی باید كره‌جنوبی را شكست بدهد

روز تاریخ‌سازی هندبالیست‌ها

 نایب‌قهرمان المپیك سئول، با سابقه هفت دوره حضور در المپیك، دارنده پنج مدال طلای بازی‌های آسیایی و فاتح 9 دوره مسابقات قهرمانی آسیا. اینها بخشی از افتخارات تیم ملی هندبال كره‌جنوبی، حریف امروز هندبالیست‌های ایرانی است. با این حال در بازی مرگ و زندگی گروه دو، همانقدر كه ایران برای حریف
نام آشنای خود احترام قائل است، كره‌ای‌ها هم برای ما احترام قائلند و می‌دانند، كوچك‌ترین لغزشی، می‌تواند به قیمت شكست آنها مقابل ایران تمام شود.
هندبال ایران، تیمی كه 53 گل به نیوزلند می‌زند (بیشترین گل زده در یك بازی از رقابت‌های امسال قهرمانی آسیا)، تیمی كه شانه به شانه بحرین پیش می‌رود و فقط با دو گل اختلاف می‌بازد، تیمی كه كویت میزبان را در حضور 5000 تماشاگر كویتی می‌برد و تیمی كه با وجود استراحت دادن به برخی نفرات اصلی خود یك نیمه مقابل ابرستاره‌های قطری پیروز می‌شود، می‌تواند مقابل كره‌جنوبی هم برنده باشد.
شرایط گروه به گونه‌ای است كه مساوی در بازی ایران و كره‌جنوبی، به نفع كره‌ای‌ها خواهد بود و تیم ملی هندبال ایران برای صعود از ا ین مرحله، راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره و كسب سهمیه رقابت‌های جهانی، فقط و فقط باید برنده بازی باشد.
بیست و هفتمین دوره مسابقات جهانی هندبال در سال 2021 میلادی به میزبانی مصر برگزار می‌شود و هندبالیست‌های كشورمان برای این‌كه بتوانند دومین صعود تاریخی خود را به این مسابقات جشن بگیرند، امشب باید كره‌جنوبی را شكست بدهند؛ ماموریتی بزرگ كه اگر اتفاق بیفتد، هندبال آسیا را به تحسین واخواهد داشت.
كره‌جنوبی در كنار همه افتخاراتش در هندبال، تاكنون، دوازده دوره در مسابقات جهانی حاضر بوده كه آخرین آن به سال 2019 برمی‌گردد. آنها در بازی‌های آسیایی جاكارتا، بعد از قطر و بحرین، روی سكوی سوم ایستادند. در همان مسابقات ایران و كره‌جنوبی در مرحله دوم گروهی به مصاف هم رفتند كه نتیجه بازی 34 بر 28، به سود كره شد. ایران و كره‌جنوبی سال 2018، در مرحله دوم گروهی رقابتهای قهرمانی آسیا هم به مصاف هم رفتند كه آن بازی هم با نتیجه 28 بر 25 به سود كره‌جنوبی خاتمه یافت. حالا یك بار دیگر ایران و كره‌جنوبی در مرحله دوم گروهی به مصاف هم می‌روند تا برنده آن، جواز حضور در رقابت‌های جهانی 2021 را به دست بیاورد. برای بردن كره‌جنوبی و جبران آن دو شكست قبلی، بهترین زمان امروز و بهترین مكان همان سالن 5000 نفری شیخ سعد عبدا... كویت است.
بازی ساعت 18 و 30 دقیقه امروز می‌تواند برگ زرینی دیگری باشد در تاریخ هندبال ایران با چهارمین صعود به نیمه‌نهایی آسیایی و دومین صعود به رقابت‌های جهانی هندبال.