یحیی به كسی قول حضور در تركیب اصلی نداد

یحیی به كسی قول حضور در تركیب اصلی نداد

یحیی گل‌محمدی سرمربی جوان تیم فوتبال پرسپولیس از آن دسته مربیانی است كه به یك تركیب ثابت اعتقادی ندارد و همواره در تیم‌های تحت هدایت خود، از تركیب شناوری برای چیدن بازیكنانش سود می‌برد. او حداقل ۱۴ بازی در لیگ برتر را در پیش دارد و پرسپولیس در جام حذفی و احتمالا لیگ قهرمانان آسیا هم بازی‌های بیشتری باید انجام بدهد.
البته این موضوع به مذاكرات با كنفدراسیون فوتبال آسیا مرتبط است كه تا به حال نتایج خوب و مثبتی در پی نداشته است. اگر پرسپولیس در مرحله گروهی بماند، حداقل شش بازی هم به رقابت‌های این فصل آنها اضافه خواهد شد. در مجموع این تعداد بازی باید تا اواخر خرداد به اتمام برسد. از این رو، گل‌محمدی مجبور است تا از همه بازیكنانش سود ببرد هرچند دست او برای انتخاب تركیب اصلی كاملا باز است زیرا مهره‌های زیادی در لیست سرخپوشان می‌بینیم اما در پرسپولیس رسمی وجود دارد كه بازیكنان از نیمكت‌نشینی حسابی ناراحت و شاكی می‌شوند و رفتارهای عجیبی انجام می‌دهند.
 یحیی كه خودش بازیكن پرسپولیس بوده این موضوع را به‌خوبی درك می‌كند اما گل‌محمدی در یكی از جلسات فنی تیم در جمع بازیكنان، شفاف و علنی اعلام كرد به هیچ یك از ستاره‌های این تیم قولی بابت حضور در تركیب اصلی نمی‌دهد و هر بازیكنی كه می‌خواهد در تركیب به میدان برود، باید شخصا بهترین عملكرد ممكن را هنگام تمرینات داشته باشد در غیر این صورت تضمینی برای حضورش در میدان دیده نمی‌شود.
این در حالی است كه برانكو همواره از یك تركیب ثابت در زمان حضور روی نیمكت پرسپولیس سود می‌برد و گابریل كالدرون با این‌كه شعارهایی مبنی بر ساختن دو تیم را داده بود ولی او هم فقط با یك تركیب ثابت در هفته‌های پایانی، پرسپولیس را به میدان می‌فرستاد اما یحیی می‌گوید هیچ بازیكنی حاشیه امنیت ندارد و رقابت بین بازیكنان برای حضور در میدان باید تا آخرین جلسه تمرین قبل از هر بازی ادامه یابد. به نظر می‌رسد این طرح گل‌محمدی بتواند زمینه‌ساز افزایش انگیزه برای همه بازیكنان حتی كاپیتان‌ها و چهره‌های سرشناس باشد.