کسی از مسی خبر دارد؟!

رئال بالاخره در سانتیاگوبرنابئو برد

کسی از مسی خبر دارد؟!

 اگر قبل از بازی ال‌كلاسیكو یكشنبه شب از طرفداران بارسا و رئال این سوال پرسیده می‌شد كه كدام بازیكنان شانس بیشتری برای گلزنی در این بازی دارند، بارسایی‌ها بی‌شك به لیونل مسی اشاره می‌كردند و رئالی‌ها هم به كریم بنزما. اما وقتی متئو لاهوز سوت پایان این بازی را به صدا در آورد و رئال با نتیجه 2 بر صفر بر رقیب همیشگی‌اش غلبه كرد، این نام وینسیوس جونیور و ماریانو دیاز بود كه به عنوان گلزنان این بازی برای همیشه ثبت شد.
در این میان، یك اتفاق دیگر نیز از بازی یكشنبه شب تا مدت‌ها در ذهن فوتبالی‌ها باقی می‌ماند. آنهایی كه بازی‌های بارسا را طی سال‌های گذشته دنبال كرده‌اند مطمئنا به این مساله اذعان می‌كنند كه لیونل مسی را هیچ وقت تا این اندازه كم فروغ و ضعیف ندیده بودند. برای تایید این نكته فقط كافی است یك بار دیگر به موقعیت گل بارسا در دقیقه 75 نگاه كنید. فرانكی دی یانگ در حالی كه تیمش یك گل خورده بود، از خلا ایجاد شده در عمق دفاع رئال استفاده كرد و مسی را در یك موقعیت عالی گلزنی قرار داد. در آن لحظه نفس 80 هزار تماشاچی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و میلیون‌ها طرفدار فوتبال در سینه‌ها حبس شد و منتظر بودند چند ثانیه بعد خوشحالی گل اعجوبه آرژانتینی را ببینند. اما این مارسلو بود كه با یك تكل عالی مانع گلزنی بارسا شد.
مارسلو را در واقع باید سورپرایز ویژه زیدان دانست كه این هافبك برزیلی را بر فرلان مندی ترجیح داد. نمایش عالی مارسلو ثابت كرد كه هم او و هم دیگر شاگردان زیدان شب تلخ خود مقابل منچسترسیتی را فراموش كرده‌اند. كاسمیرو كه در آن بازی یكی از ضعیف ترین بازیكنان زمین بود، در نیمه دوم مقابل بارسا نمایش عالی داشت و میانه زمین را از دست شاگردان كیكه‌ستین گرفته بود. تونی كروس كه در بازی با منچسترسیتی نیمكت‌نشین بود، در بازی یكشنبه شب به خوبی مهاجمان را تغذیه می‌كرد. ایسكو هم به خوبی نشان داد در حال بازگشت به روزهای خوب خودش است. رئال حالا با یك امتیاز بیشتر از بارسا در صدر جدول لالیگا ایستاده و خوب می‌داند برای قهرمانی در پایان فصل راه به مراتب سخت‌تری پیش‌رو دارد.
ركوردهای گلزنان ال كلاسیكو
وینیسیوس جونیور با گلی كه در این بازی به ثمر رساند، به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ ال كلاسیكو شناخته شد. تا قبل از او، این ركورد در اختیار مسی بود كه سال 2007 توانست مقابل رئال هت تریك كند. ستاره آرژانتینی در آن زمان 19 سال و 259 روز سن داشت. وینیسیوس در حالی گل اول رئال را زد كه 19 سال و 233 روز سن دارد.
از طرف دیگر، ماریانو دیاز با زدن گل دوم اولین بازیكن اهل دومینیكن لقب گرفت كه در ال كلاسیكو برای رئال گلزنی می‌كند. همچنین از آغاز قرن جدید هیچ بازیكن تعویضی در ال كلاسیكو نتوانسته بود كمتر از یك دقیقه بعد از آمدن به زمین گلزنی كند. اما این بازیكن توانست با گذشت 50 ثانیه از ورودش به زمین دومین گل تیم زیدان
 را بزند.      




 آشتی رونالدو با پرز
فوق ستاره پرتغالی سابق رئال با حضور در برنابئو با رئیس این باشگاه آشتی كرد. نشریه «ماركا» دیروز درباره حضور دوباره رونالدو در مادرید نوشت: بعد از جدایی تلخ و سرد رونالدو از رئال بعد از 9 سال افتخار آفرینی، او دوباره به برنابئو برگشت تا بازی ال كلاسیكو را از نزدیك تماشا كند. رئال برای او جایگاهی ویژه در نظر گرفته بود؛ اما او ترجیح داد به این دلیل كه بازیكن یوونتوس است، در جایگاهی عادی بازی را تماشا كند.
كریس بین دو نیمه به رختكن رئال رفت و خیلی‌ها بازی متفاوت و برتر رئال در نیمه‌دوم را نتیجه حضور او در رختكن می‌دانند. رونالدو بعد از پیروزی رئال با خوشحالی و استقبال گرم هواداران ورزشگاه را ترك كرد.



جراحی آزارد در آمریكا
ستاره بلژیكی اما مصدوم رئال مادرید در آمریكا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. ادن آزارد چند روز قبل مصدوم شد و تصمیم داشت در قاره اروپا تحت عمل جراحی قرارگیرد كه این تصمیم عوض شد. او با حمایت باشگاه رئال در جست‌وجوی متخصصی درجه یك برای انجام عمل جراحی پایش بود و اكنون خبر می‌رسد این اتفاق در آمریكا انجام خواهد گرفت. طبق اعلام سایت ESPN فوروارد سابق چلسی كه تابستان سال جاری راهی مادرید شد، به همین خاطر مجبور است با تاخیر عمل جراحی‌اش را انجام دهد.
قرار است نیكو میهیج، ‌مدیر بخش پزشكی رئال، وی را در سفر به ایالات متحده همراهی كند. ملی‌پوش بلژیكی در بازی هفته بیست و پنجم مقابل لوانته صدمه دید و برای مدتی طولانی مجبور به دوری از مستطیل سبز شد.
ستاره بلژیکی در فصل جاری 10 بازی در لالیگا انجام داده و یك گل زده است.