حمیده عباسعلی و اما و اگرهای حضور در المپیك

احتمال پارگی رباط صلیبی یا مینیسك بعد از كسب طلای جهانی

حمیده عباسعلی و اما و اگرهای حضور در المپیك

كاپیتان تیم ملی كاراته بانوان ایران كه در رقابت‌های اتریش موفق به كسب سهمیه المپیك و مدال طلا شد، در ثانیه‌های پایانی رقابت فینال از ناحیه زانو شدیدا آسیب دید.
حمیده عباسعلی كه در جریان دیدار فینال وزن ۶۸+ كیلوگرم رقابت‌های لیگ جهانی كاراته وان با نتیجه 2 بر یك از حریف ایتالیایی‌اش، سیلیكو فراكوتی پیش بود، در زمان حمله حریف و در حالی كه قصد دفاع داشت، با مصدومیت شدید زانو مواجه شد. عباسعلی به هر شكل ممكن روی پای خود ایستاد و دو ثانیه پایانی مبارزه را پشت سر گذاشت تا در نهایت با برتری ۲ بر یك به مدال طلا برسد اما شدت مصدومیت او به حدی بود كه با كمك دیگران تاتامی را ترك كرد و بلافاصله راهی بیمارستان شد.
پزشكان اتریشی پس از گرفتن  MRI
 آسیب دیدگی وی را شدید تشخیص دادند و اعلام كردند باید حداقل شش هفته استراحت مطلق داشته باشد و پس از آن اقدامات درمانی را آغاز كند. خود حمیده عباسعلی هم كه به‌شدت از این اتفاقا ناراحت بود، گفت: به علت آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه زانو نتوانستم برای دریافت مدال طلا روی سكو بروم. پایم به شدت آسیب دیده و حتی قادر به حركت دادن آن نیستم. باید طی روزهای آینده و پس از معاینه دقیق، وضعیت پایم مشخص شود تا ببینم چه شرایطی خواهم داشت. با توجه به‌شدت مصدومیت عباسعلی، احتمال پارگی رباط صلیبی یا مینیسك وی نیز وجود دارد كه در این صورت حضور وی در المپیك با چالش جدی مواجه خواهد شد. سمانه خوش قدم سرمربی تیم ملی كاراته بانوان با تایید این موضوع به ایسنا گفت: من هم فكر می‌كنم آسیب عباسعلی خیلی جدی است و احتمالا رباطش پاره شده است. اصلا وضعیت خوبی ندارد و حتی نمی‌تواند راه برود. از سویی با هواپیما نمی‌رویم و برای حركت به سمت فرانكفورت مجبوریم با قطار برویم كه همین امر مشكلات او را بیشتر می‌كند و شرایط او سخت‌تر هم می‌شود.
حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته هم درباره مصدومیت حمیده عباسعلی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، عباسعلی از اتریش به آلمان رفت تا در همان کلینیکی که سهراب مرادی(قهرمان وزنه برداری المپیک ) مورد عمل جراحی قرار گرفت، مورد معاینات دقیق قرار گیرد. با توجه به اینکه مصدومیت از ناحیه زانوست، صلاح نبود که وی سوار بر هواپیما شود و به ایران بیاید. بر همین اساس در آلمان معاینات ابتدایی صورت می گیرد تا شدت آسیب دیدگی وی مشخص شود.
با این اوصاف احتمال حضور یا غیبت عباسعلی در رقابت‌های المپیك ۲۰۲۰ پس از بررسی‌های دقیق پزشكان در تهران مشخص خواهد شد. گفتنی است تیم‌های ملی كاراته مردان و زنان ایران در مجموع با كسب دو مدال طلا و كسب عنوان چهارمی به كار خود در سومین مرحله لیگ جهانی اتریش
 پایان داد.