استقلال برای قهرمانی نیاز به ثبات دارد

فریدون زندی: دوست دارم روزی در ایران مربیگری كنم

استقلال برای قهرمانی نیاز به ثبات دارد

فریدون زندی هر چند هزاران كیلومتر از ایران دورتر است، اما دلش پیش مردم است. او دورادور اخبار كرونا و همین‌طور مرگ عده‌ای از هموطنان را پیگیری می‌كند. فریدون به خانواده‌هایی كه عزیزان خود را به خاطر این بیماری از دست دادند تسلیت می‌گوید. با او حرف فوتبالی هم زدیم.
شیوع كرونا
از شیوع بیماری كرونا در ایران عمیقا ناراحت شدم. شنیدم تعدادی از هموطنان‌مان را از دست دادیم. از ته دل به خانواده آنها تسلیت می‌گویم. برای مردم كشورم دعا می‌كنم كه این روزهای سخت را هم پشت سر بگذارند. مطمئنم كه از این بحران هم رد می‌شوند. قلبم پیش ایران است.حدود دو ماه قبل در كشورم بودم و الان با این‌كه در آلمان هستم ولی دلم پیش ایران است.
شادی با فوتبال
فوتبال؟ فكر كنم الان باید اولویت فقط سلامتی مردم باشد ولی فوتبال هم هیچ‌وقت از حركت باز نمی‌ایستد. امیدوارم بعد ازگذر ازاین مرحله سخت، ان‌شاءا... فوتبال ایران بتواند دل مردم را شاد كند. خیلی‌ها حتی در مشكلات‌شان به تیم ملی امید دارند.
با رفتن به جام جهانی واقعا برای ماه‌ها فوتبال، زندگی مردم می‌شود.
چرا نباید به جام جهانی برویم؟
به جام جهانی می‌رویم یا نمی‌رویم؟ بازیكنان كه همان بازیكنان هستند. دیدید آنها جلوی اسپانیا و پرتغال چطور بازی كردند. یكجورهایی مطمئنم به جام جهانی می‌رویم. بهترین بازیكنان را در اختیار داریم. در واقع هر كدام در پست خود جزو بهترین‌های آسیا هستند و حتی در اروپا حرف برای گفتن دارند. پس چرا نباید به جام جهانی برسیم؟
دوست دارم برای كشورم كار كنم
خیلی‌ها این سوال را از من می‌پرسند كه قرار نیست به ایران بروی و مربیگری كنی؟ راستش دوست دارم روزی در كشور خودم كار كنم. تجربیاتی به دست آوردم كه می‌تواند در مربیگری روی كارم اثر بگذارد. پیشنهاد هم برای كار داشتم. از استقلال و بعضی باشگاه‌های دیگر پیشنهاد بود، ولی تصمیم گرفتم در آلمان بمانم چون اینجا مربیان به اوج پختگی می‌رسند. همه چیز واقعا مهیاست، مخصوصا برای مربیان جوان. اما دوست دارم روزی به ایران برگردم و به كشورم خدمت كنم.
استقلال ثبات می‌خواهد
قهرمانی در لیگ برتر برای استقلال سخت شده است ولی همیشه فوتبال تا دقیقه 90 ادامه دارد. من بازیكنان و مربی جوان، پرانرژی و پرتلاشی در استقلال می‌بینم. بنابراین بچه‌ها نباید فكر كنند كار تمام شده است. درست است اختلاف با صدر زیاد شده ولی در فوتبال همیشه كارهای نشدنی شدنی می‌‌شود. دوست دارم استقلال را دوباره قهرمان لیگ برتر ببینم. چند سال است این اتفاق نیفتاده. باشگاه باید از همین حالا برای فصل بعد به فكر باشد. همین بازیكنان را حفظ كند. اجازه ندهد جدا شوند و بروند و دوباره مجبور شوند تیم جدیدی بسازند. ثبات است كه قهرمانی می‌آورد. به پرسپولیس نگاه كنید. در چهار سال گذشته كمترین تغییر را داشته. بازیكنان اینقدر كنار هم بازی
 كرده اند كه چشم بسته یكدیگر را پیدا  می كنند. استقلال هم اگر می‌خواهد به قهرمانی برسد باید ثبات داشته باشد.