بهترین گل زندگی‌ام را  به استقلال زدم

گفت‌و‌گو با گلزن جوان نساجی که با شوت سنگین خود رویای آبی‌ها را خراب کرد

بهترین گل زندگی‌ام را به استقلال زدم

اتفاقی که در دقیقه 42 بازی استقلال و نساجی رخ داد، برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران باقی خواهد ماند. در این لحظه، محمد میری‌هافبک دفاعی نساجی در قوس میانه زمین صاحب توپ شد. چند قدم جلو رفت و با یک شلیک بی‌نظیر از فاصله بسیار دور، دروازه استقلال را فروریخت. احتمالا بینندگان تلویزیونی اگر بالای 10 بار هم صحنه آهسته این گل پخش می‌شد، با چشمانی از حدقه بیرون زده گل را تماشا می‌کردند. شوت بی‌نظیر میری همه را یاد دو صحنه انداخت؛ اول گل کریم باقری به کره‌جنوبی در جام ملت‌های‌2000 لبنان و دوم گل وریا غفوری به استقلال با پیراهن نفت تهران سال‌92 در ورزشگاه تختی تهران. میری درباره حرکت استثنایی خود حرف‌هایی می‌زند.

  خیلی گل خوبی زدی
این زیباترین گل تمام زندگی‌ام بود. آن را تقدیم می‌کنم به هواداران نساجی.
  بعد از بازی چقدر با سیدحسین حسینی شوخی شد در فضای مجازی.
من در جریان شوخی‌ها نیستم ولی چون پست من‌هافبک دفاعی است بعد از بازی بچه‌ها با من خیلی شوخی می‌کردند. به مسائل حاشیه‌ای کاری ندارم و فقط خدا را شکر می‌کنم که توانستم این گل مهم را برای نساجی بزنم و بازی را نبازیم.
  مصدوم شدی. این مصدومیت تو چقدر جدی است؟
بله، متاسفانه از ناحیه لگن و کمر آسیب دیدم. هنوز وضعیتم به طور قطع مشخص نیست ولی خودم امید زیادی دارم که در دیدار بعدی برای تیمم بازی کنم. این دیگر بستگی به نظر و البته تلاش پزشکان دارد. امیدوارم نساجی را حتما تا آخر فصل همراهی کنم.
  استقلال چون برای سهمیه می‌جنگد، می‌خواست هر‌طور شده این بازی را ببرد. بازی پرفشاری برای شما بود.
بله. طبیعی هم بود. بازی با استقلال همیشه سخت است ولی ما می‌توانستیم حتی برنده این بازی باشیم. از فشاری که روی استقلال بود به نفع خودمان استفاده کردیم. موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم و حتی می‌توانستیم برنده از زمین بازی خارج شویم. به هر حال کسب یک امتیاز هم برای ما خوب بود و خدا را شکر می‌کنیم.