این آر‌پی‌جی هفت‌ها

به بهانه گل 40متری نساجی

این آر‌پی‌جی هفت‌ها



«پاسکاری در میانه میدان،بازی گره خورده و وااااااااااااای.چه شوتی توی دروازه،توی دروازه.» این ته غافلگیری گزارشگران فوتبال است وقتی دارند یک مسابقه فوتبال را گزارش می‌کنند. بازی پنجشنبه شب استقلال و نساجی را اگر ندیده‌اید حتما فیلم آن را دانلود کنید و ببینید. محمدرضا احمدی دارد گزارش می‌کند. یک لحظه نفس در سینه‌اش حبس می‌شود و می‌گوید:«یک شوت از راه دور و چه گلی!» میری بود که این توپ را وارد دوازه استقلال کرد، از آن گل‌هایی زد که تا سال‌ها سال بعد هواداران نساجی که بیش از 20‌سال است استقلال را نبرده‌اند می‌توانند پزش را بدهند.
در این گزارش و به بهانه گلی که میری به استقلال زد مروری کرده‌ایم بهترین گل‌هایی را که هواداران با آنها خاطره دارند.
کریم باقری به کره جنوبی:
از آن گل‌هایی است که از یاد آدم نمی‌رود. فقط حیف که ایران در وقت‌های اضافی مغلوب کره جنوبی شد تا تیم جلال طالبی به نیمه‌نهایی آسیا نرسد کریم از 40متری دروازه کره‌جنوبی را باز کرد.
مهدی مهدوی‌کیا به چین:
بازی ایران و چین همیشه جذاب بوده است اما آنچه باعث شده تا این رقابت ماندگار بماند تعداد زیاد گل‌های رد و بدل شده و البته زیبای بازیکنان ایران بوده است. به خصوص مهدی مهدوی‌کیا که در یک بازی دو سوپر گل را وارد دروازه چین کرد.یکی از پشت هجده قدم و دیگری از راه دور و با یک شوت سنگین!
علی کریمی به سایپا:
آن زمان علی کریمی تازه به پرسپولیس آمده بود و داشت برای هواداران دلبری می‌کرد. در بازی با سایپا که بهزاد غلامپور دروازه‌بان نارنجی‌پوشان بود، کریمی از بیرون آمدن غلامپور از خط دروازه استفاده و از میانه‌های زمین و با یک شوت قوس‌دار دروازه حریف را باز کرد.
محمود فکری به پرسپولیس:
همیشه این حرف را طرفداران پرسپولیس می‌زدند که فکری سالی یک گل می‌زند آن هم به تیم ما ! اما یکی از گل‌هایی که فکری زد وحشتناک بود. از فاصله تقریبا 35 متری. آن گل که به «آر‌پی‌جی» مشهور شد هنوز هم دستمایه کل‌کل هواداران استقلال برای پرسپولیسی‌هاست.
کریم باقری به استقلال:
یکی از آخرین سوپر‌گل‌هایی بود که آقا‌کریم پرسپولیسی‌ها در دوران بازیگری‌اش در فوتبال زد. جدا از شوت زیبایی که دروازه طالب‌لو را باز کرد، این سوپر گل باعث شد تا پرسپولیس با نتیجه 2بر یک از سد استقلال عبور کند و به قول فردوسی‌پور تماشاگران از شر مساوی‌های پی‌در‌پی خلاص شوند.
محسن بیاتی نیا به پرسپولیس:
بدون شک بیاتی‌نیا هنوز هم که هنوز است از این گلی که به فرشید کریمی زده به خودش می‌بالد. او یک لحظه دید که فرشید از دروازه بیرون آمده و وقتی در میانه‌های میدان به توپ رسید شوت سهمگینی را راهی دروازه او کرد و این توپ توی دروازه قرار گرفت.
مهدی خیری به استقلال:
 یکی دیگر از گل‌های زده شده در لیگ‌برتر. آن هم به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ یعنی سید‌مهدی رحمتی. سید این گل را در بازی استقلال و پدیده در مشهد از مهدی خیری دریافت کرد. دو - سه قدم بیرون آمدن از دروازه کافی بود تا خیری که از خط میانه زمین عبور کرده بود شوت بزند و دروازه استقلال را از فاصله 50متری باز کند. این گل در آن فصل عنوان دورترین گل نسبت به دروازه را از آن خودش کرد.
آندرانیک تیموریان به بوریرام:
در لیگ قهرمانان آسیا و در بازی با بوریرام تایلند. تیموریان چنان شوتی زد که دروازه‌بان حریف حتی فرصت تکان خوردن هم پیدا نکرد. چند سال بعد گلی که آندو زد با کسب 49‌درصد آرا دومین گل‌برتر تاریخ لیگ‌قهرمانان شد.