وقتی بداوی روزنامه‌ها را در هواپیما جمع کرد

ماجراهای درگیری تاریخی بداوی و رحمان رضایی

وقتی بداوی روزنامه‌ها را در هواپیما جمع کرد

دیروز سالگرد بازی ایران وعمان در جام ملت‌های چین بود. آن بازی به این دلیل در ذهن‌ها باقی ماند که دو بازیکن تیم‌ملی به خاطر یک خطا با هم درگیر شدند و زد و خورد کردند. ماجرا از این قرار بود که وقتی مهاجم عمان به دل دفاع ایران زد، رحمان رضایی روی او خطا کرد و وقتی بلند شد به بداوی پرید که چرا روی پای این بازیکن نرفته. بداوی هم داغ کرد و در ادامه کار، آنها سیلی‌زدن به‌هم کشید. حالا روایت‌های جالب از آن صحنه و اتفاقات بعد از آن را می‌خوانید.


تعویض بداوی
بعد از این اتفاق، برانکو سریع تصمیم گرفت بداوی را از زمین بازی تعویض کند تا درگیری ادامه پیدا نکند. کاملا مشخص بود دو بازیکن سرسنگین هستند و هر لحظه ممکن است دوباره با هم دعوا کنند.
بی‌توجهی برانکو میان 2 نیمه
در حالی که توقع می‌رفت برانکو بین دو نیمه واکنشی نسبت به این مسأله داشته باشد، ولی به خاطر حفظ تمرکز خودش و تیمش، کوچک‌ترین توجهی نکرد و فقط درباره مسائل فنی مسابقه حرف زد. او گفت نیاز دارند در نیمه دوم منسجم‌تر بازی کنند.
حرف‌های پایان بازی
وقتی بازی تمام شد، محمد دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به رختکن تیم‌ملی رفت تا ماجرا را فیصله دهد. او خطاب به بازیکنان گفت که به اندازه کافی رقیب دارند و بهتر است رقیب یکدیگر نباشند، بلکه متحد علیه رقبا بجنگند. پس از حرف‌های دادکان و البته برانکو که تاکید به اتحاد تیمی داشت، بداوی و رحمان رضایی دست دادند و روبوسی کردند تا مشکل تمام شود.
جمع کردن روزنامه‌ها
روز بعد از بازی، تیم‌ملی به شهر دیگری پرواز داشت. جلد بیشتر روزنامه‌های چینی عکس درگیری ناجی و رحمان بود. از آنجا که همسر رحمان رضایی هم در پرواز تیم‌ملی حضور داشت، بداوی تمام روزنامه‌ها را جمع کرد تا او این جلدها را نبیند.
سابقه دعوا
این دو در زمان اردوی تیم‌ملی در اتریش و قبل از جام ملت‌ها هم با هم درگیری لفظی داشتند. بداوی می‌گفت رحمان کلا سر او داد می‌زند و به همین خاطر یک بار حرفشان شده بود و این بار بزن بزن.
بداوی: معذرت می‌خواهم
بداوی همواره درباره آن اتفاق جملاتی شبیه هم گفته است: اصلا من مهاجم یارگیر رحمان نبودم که بعد خطا سر من داد زد. به او گفتم چرا داد می‌زنی که من را هل داد. بعد به‌هم سیلی زدیم. من از رحمان عذرخواهی می‌کنم، چون بزرگ‌تر من است. نباید آن اتفاق می‌افتاد. بعد از بازی هم با صحبت‌های آقای دادکان و برانکو آشتی کردیم.
سکوت رحمان رضایی
رحمان رضایی بعد از بازی درباره این اتفاق اظهارنظری نکرد. نه بعد از بازی که او همیشه از حرف زدن درباره آن اتفاق فراری بوده و هر بار از رحمان در این باره پرسیده‌ایم، گفته ولش کنید، مربوط به گذشته است.