شاهرخ‌خان در «دوم 4» بازی می‌كند؟

نقش ضد‌قهرمان برای پادشاه بالیوود

شاهرخ‌خان در «دوم 4» بازی می‌كند؟

آیا یک بار دیگر تماشاگران سینما روی پرده شاهرخ خان را در یک نقش منفی خواهند دید؟ اگر مذاكرات بین پادشاه بالیوود و شرکت قدیمی یاش راج فیلمز به نتیجه دلخواه برسد، این اتفاق رخ می‌دهد. این روزها در پشت درهای بسته این شرکت معتبر، مذاكراتی پنهان بین شاهرخ‌خان و آدیتیا چوپرا مدیر یاش راج فیلمز جریان دارد. این مذاكرات قرار است بازیگر مطرح هندی را راضی به بازی در چهارمین قسمت مجموعه اكشن و بسیار پرفروش «دوم/ انفجار» كند. شنیده‌ها حكایت از علاقه بسیار زیاد شاهرخ‌خان برای همكاری با این پروژه خبرساز می‌كند، اما همین شنیده‌ها روی این موضوع تاكید می‌كند كه شاهرخ‌خان گفته باید فیلمنامه‌ای بسیار خوب و یك نقش بسیار خوب در دسترس باشد، تا او بازی در دوم 4 را قبول كند.
در مجموعه اكشن ماجراجویانه دوم، شخصیت ضدقهرمان داستان اهمیتی بیشتر از دو شخصیت پلیس داستان (با بازی آبیشك باچان و اودی چوپرا) دارد. در حقیقت این ضد‌قهرمان، قهرمان اصلی داستان است كه تماشاگران را با خود همراه كرده و همدلی او را برمی‌انگیزد. به همین دلیل، بسیاری از ستارگان سرشناس بالیوود تمایل بسیار زیادی برای حضور در این نقش دارند. در قسمت اول دوم در سال 2004، جان آبراهام نقش منفی ماجرا را به‌عهده داشت و در دو قسمت بعدی در سال‌های 2006 و 2013، هریتیك روشن، آیشواریا رای باچان و عامر‌خان در قالب این شخصیت ظاهر شدند. خط اصلی داستان دوم‌ها درباره دو پلیس بی‌دست و پاست كه درگیر مقابله با دزدهایی بسیار كارآزموده و حرفه‌ای می‌شوند. البته در پایان هر داستان، این دو پلیس موفق به مقابله با شخصیت ضد‌قهرمان ماجرا می‌شوند. اما چهره‌ای كه از این ضد‌قهرمان به تماشاچی ارائه می‌شود، چهره‌ای مهربان و قابل ترحم است كه در پایان ماجرا ادب و اصلاح می‌شود. از داخل شرکت یاش راج فیلمز خبر می‌رسد كه اگر همه چیز به‌خوبی پیش برود (و كرونا هم اجازه دهد!) كلید دوم 4 در روزهای پایانی سال جاری میلادی زده می‌شود.
شاهرخ‌خان بعد از شكست فجیع تجاری «زیرو/ صفر» در دو سال قبل، هنوز قرارداد بازی در فیلم تازه‌ای را امضا نكرده و گفته می‌شود او به‌شدت نگران فیلم جدیدی است كه می‌خواهد بازی كند و اصرار دارد با پروژه‌ای همكاری كند كه صد‌درصد شانس موفقیت بالای مالی در جدول گیشه نمایش را داشته باشد. انتخاب نقش ضد‌قهرمان قسمت جدید «دوم» هم در همین رابطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شاهرخ‌خان در ابتدای فعالیت بازیگری‌اش در دهه 90 میلادی، در دو فیلم بسیار پرفروش خود «بازیگر» و «دار/ ترس»، در نقش ضد‌قهرمان ظاهر و با استقبال بالای تماشاگران هندی روبه‌رو شد. بعد از آن، او تغییر روش داد و در یك دوجین درام خانوادگی در قالب جوانی مهربان و دلداده بازی كرد. او در این فیلم‌ها هم موفق عمل كرد و نظر مثبت تماشاگران را به خود جلب كرد. از آن زمان به بعد، منتقدان و اهل فن به شاهرخ‌خان پیشنهاد كردند در فیلم‌هایش در نقش شخصیت‌های منفی و ضد‌قهرمان ظاهر نشود./ بالیوود هنگاما