روایت خانه‌نشینی كرونایی در مستند «قرنطینه»

روایت خانه‌نشینی كرونایی در مستند «قرنطینه»

كارگردان و مستندساز مازندرانی از دوران قرنطینه خانگی خودش كه همراه با مادرش در ماه‌های اخیر گذرانده، مستندی كوتاه تهیه كرده كه با پایان كار تدوین اثر، برای پخش از شبكه دو سیما در جدول پخش قرار گرفت.



به گزارش ایرنا، مستند كوتاه «قرنطینه» ساخته «پیام میرتبریزیان» از تولیدات مشاركتی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مازندران است كه این هفته روی آنتن شبكه دو سیما خواهد رفت.
كارشناس واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مازندران درباره این مستند گفت: این مستند ۳۳ دقیقه‌ای در شهرستان بهشهر تصویربرداری شده و برشی از زندگی شخصی كارگردان در روزهای قرنطینه را نشان می‌دهد.
معصومه حجازی اظهار كرد: محوریت مستند، شخصیت مادر است كه در این شرایط خاص كرونایی ناچار است دور از فرزندان و نوه‌ها در منزل بماند و تعطیلات نوروز را برای نخستین‌بار بدون آنها بگذراند.
در این مستند كوتاه كارگردان تلاش كرده بخشی از مشكلات در قرنطینه ماندن و همچنین برخی كم‌توجهی‌های جامعه نسبت به رعایت پروتكل‌های بهداشتی را به تصویر بكشد. كارگردان كه همراه با مادرش زندگی می‌كند در روزهای قرنطینه اقدام به فیلمبرداری از بخش‌های عادی و روزمره زندگی در شرایط غیرعادی كرونایی می‌كند و اتفاقات واقعی اعم از دعوت‌شدن به شكستن قرنطینه، دلتنگی‌های مادر، پیگیری خبرها از رسانه‌ها و تغییر روش‌های زندگی در شرایط كرونا را از زندگی خودش و مادرش به تصویر می‌كشد.
به گفته وی در این اثر یك بانوی بازنشسته فرهنگی به‌خاطر شرایط شیوع بیماری كووید -۱۹ با رعایت قرنطینه در خانه از خود و پسر جوانش كه با هم زندگی می‌كنند، مراقبت می‌كند.
این كارگردان افزود: فیلم سعی می‌كند نقش برجسته، تلاش و روحیه «زری ملكپور» شخصیت اصلی مستند «قرنطینه» را كه دوری اجباری چهار فرزند دیگر و نوه‌هایش را تحمل می‌كند به تصویر بكشد.
مستند «قرنطینه» چهارمین اثر مستقل میرتبریزیان است كه با مشاركت حوزه هنری مازندران و شبكه دو سیما و حمایت خانه سینمای مستند مازندران تولید شده است.