تبیین پشت‌پرده سناریوی آمریکایی از سوی رهبر انقلاب

تبیین پشت‌پرده سناریوی آمریکایی از سوی رهبر انقلاب

 حسام‌الدین برومند، تحلیلگر مسائل سیاسی


پیامی که رهبر معظم انقلاب دیروز درباره اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم(ص) صادر کردند، پشت پرده و سناریوی اصلی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را برملا کرد. 
نشریه فرانسوی شارلی ابدو سابقه اهانت به ارزش‌ها و ساحت مقدس پیامبر اسلام را دارد اما نکته کلیدی و اصلی که پشت‌پرده ماجرا را فاش می‌کند و رهبر انقلاب، انگشت تاکید بر این مساله گذاشتند، این است که چنین اقدامی، سناریویی برای انحراف افکار‌عمومی جهان است. در این ماجرا گرچه نشریه فرانسوی، اهانت و بی‌شرمی کرد، اما اصل داستان این بود که در پوشش آزادی بیان و با ژست حمایت از آزادی، هدفشان این است افکار عمومی را برای پیشبرد نقشه‌های شومی که در منطقه می‌کنند، منحرف کنند.
این اهانت در پازل خاورمیانه آمریکایی می‌گنجد و این نکته بسیار مهمی است. غربی‌ها ابتدا افکار عمومی را تحریک می‌کنند و اعتقادات مسلمانان را به بازی می‌گیرند تا وقتی افکار عمومی روی این موضوعات متمرکز شد، از اصل آن نقشه شومی که آمریکا و اسرائیل در منطقه دنبال می‌کند، منحرف شود. 
آن نقشه اصلی، خاورمیانه آمریکایی است که از سال‌ها قبل، اضلاع و زوایای آن مشخص شده و هدف از آن ایجاد خاورمیانه‌ای با مختصات مطلوب آمریکاست که تامین‌کننده منافع اسرائیل باشد. 
در حال حاضر مشاهده می‌کنیم در منطقه به‌صورت همزمان موضوعاتی شامل معامله قرن، الحاق کرانه و عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی در دستور کار است و همه اینها از ناحیه ترامپ و دولت آمریکا در حال اجرایی‌شدن است. آمریکایی‌ها هر از گاهی که در نقشه‌ها و سناریوهای خود با بن‌بست و شکست روبه‌رو می‌شوند و گروه‌های مقاومت و ملت‌های آزادیخواه جلوی این سناریوها می‌ایستند و مقاومت می‌کنند دست به حرکات این‌چنینی می‌زنند تا با ایجاد شوک، افکار عمومی را منحرف کنند و نقشه‌های خود را پیش ببرند.