ظریف: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست

ظریف: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح موضوعات مورد گفت‌وگویش با همتای هندی، تعامل با همسایگان را اولویت اصلی دو كشور خواند. محمدجواد ظریف در مطلبی كه در توییتر نوشت، تصریح كرد: از میزبانی همتای هندی خود «سوبرامانیام جایشانكار» در تهران برای گفت‌وگوهای امروز خرسند شدم. درباره گسترش روابط دوجانبه و تجارت مذاكره كردیم و در‌خصوص مسائل مهم منطقه به تبادل نظر پرداختیم. ظریف نوشت: تعامل فعال با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت ماست.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه هم دیروز در توییتی با اشاره به دیدار وزیر خارجه هند با ظریف نوشت: در گفت‌وگوها، دو طرف بر اراده خود برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در همه ابعاد تأكید كردند.
راجنات سینگ، وزیر دفاع هند نیز در روزهای گذشته سفری به تهران داشت. وی در پیامی كه در صفحه توییتر بعد از دیدارهای خود منتشر كرد، با اشاره به سفر خود به ایران و دیدار با سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نوشت: دیدار بسیار پربار و مفیدی با وزیر دفاع ایران، سرتیپ امیر حاتمی در تهران داشتم. ما درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان و دیگر مسائل مربوط به همكاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو كردیم.