یاد استالونه از «مرد ویرانگر»

یاد استالونه از «مرد ویرانگر»

«مرد ویرانگر» 30 سال بعد از اکشن کاری‌هایش روی پرده سینما، با یک داستان جدید برمی‌گردد و با تماشاگران سینما به گپ و گفت می‌نشیند. سیلوستر استالونه،بازیگر اصلی این اکشن علمی- تخیلی خبر از ساخت دومین قسمت فیلم معروف دهه 90 میلادی‌اش می‌دهد.
اکشن کار موفق چند دهه قبل سینما که روزگار پیری‌اش را تجربه می‌کند، در اینستاگرام خود دراین‌باره صحبت کرده و به طرفدارانش وعده تولید فیلم را داده است. به نوشته او: «فکر کنم این موضوع انجام‌شدنی است. هم‌اکنون در حال کار روی فیلمنامه آن هستیم. مدیران برادران وارنر هم می‌خواهند این اتفاق بیفتد و مرد ویرانگر تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار شود.  باید ببینیم این اتفاق چه زمانی و به مرحله عمل می‌رسد.»البته استالونه دراین‌باره صحبت نکرد که چرا مدیران کمپانی برادران وارنر این‌قدر دیر به فکر تبدیل مرد ویرانگر به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار افتاده‌اند. نسخه اصلی سال 1993 اکران عمومی شد و مارکو برامبیلا کارگردانش بود.
فروش جهانی فیلم در برابر هزینه تولید 45 میلیون دلاری آن حدود 160میلیون دلار بود. استالونه در نقش افسر جان اسپارتان به دلیل تخلف کاری، منجمد و زندانی می‌شود. فونیکس شخصیت منفی داستان (با بازی وسلی اسنایپز) هم مثل اسپارتان منجمد و زندانی می‌شود. در سال 2032 فونیکس خود را احیا کرده و خلافکاری‌هایش را آغاز می‌کند. اداره پلیس برای مقابله با او، اسپارتان را آزاد می‌کند. درگیری این دو در قرن بعدی، دستمایه اصلی داستان فیلم است. ساندرا بولاک که آن زمان تازه به‌صورت بازیگری مطرح درآمده بود، نقش مهم دیگر مرد ویرانگر را بازی می‌کرد. معلوم نیست او برای قسمت دوم به داستان فیلم برمی‌گردد یا نه. مدیران برادران وارنر هنوز درباره اظهارات استالونه، واکنشی از خود نشان نداده‌اند./ امپایر