سازمان مالیاتی، سال ۹۹ را سال کرونا بداند

سازمان مالیاتی، سال ۹۹ را سال کرونا بداند


جلال‌الدین محمد شکریه با بیان این‌که کسب‌وکارها به‌شدت ضعیف شده‌اند، گفت: صنوف از اسفند سال گذشته درگیر کرونا هستند و لازم است سازمان امور مالیاتی، عملکرد امسال را کرونایی در نظر بگیرد.
نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: محدودیت‌های کرونا در مناطق قرمز کشور دوباره لحاظ خواهد شد که در این صورت تعطیلی صنوف بیشتر از دو هفته طول می‌کشد؛ ضمن این‌که این تعطیلات برای صنوف تبعات هم دارد. از این رو نظام مالیاتی کشور باید برای حمایت از صنوف تدبیری بیندیشد.
نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران افزود: هنوز مطلب خاصی برای حمایت مالیاتی از صنوف اعلام نشده و لازم است از سوی دولت به سازمان امور مالیاتی تاکید شود که این ایام را در محاسبات مالیات لحاظ کنند، به‌ویژه عملکرد سال ۹۹ را در نظر بگیرند. شکریه تاکید کرد: سال گذشته فقط اسفندماه درگیر بودیم اما کل سال ۹۹ را درگیر هستیم. از این‌رو لازم است سازمان امور مالیاتی کل سال را کرونایی ببیند، زیرا علاوه‌بر تعطیلی‌ها، قدرت خرید کاهش یافته و کسب‌وکارها ضعیف شده است.
شکریه گفت: سه‌میلیون واحد صنفی در کشور داریم که برخی از صنوف به‌صورت کامل آسیب دیدند. صنوف دیگر هم نتوانستند به صورت صددرصدی کار کنند./ مهر