ماجرای معذر‌ت‌خواهی یداللهی

21دی زادروز افشین یداللهی است

ماجرای معذر‌ت‌خواهی یداللهی



افشین یداللهی را اکثر کسانی که اهل موسیقی باشند، می‌شناسند. ترانه‌سرایی که سال‌ها با آثار متعددی که سرود و با صدای خوانندگان مطرح و شناخته‌شده منتشر کرد، توانست نام و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ترانه و ترانه‌سرایی برای خود دست و پا کند. یداللهی علاوه بر جایگاهش در ترانه، پزشک اعصاب و روان نیز بود و برخلاف تصور خیلی‌ها دکترای زبان و ادبیات فارسی نداشت بلکه عنوان دکتر یداللهی به خاطر تخصص او در علم پزشکی به او اطلاق می‌شد.
دکتر افشین یداللهی در کارنامه‌اش سابقه بازیگری در یک فیلم را نیز دارد که احتمالا این را کمتر شنیده‌اید. زنده‌یاد یداللهی در فیلمی با عنوان «روایت ناپدیدشدن مریم» به کارگردانی محمدرضا لطفی بازی کرده بود. این فیلم اولین ساخته محمدرضا لطفی است که سال 93 در گروه هنر و تجربه اکران شد. این فیلم جزو معدود آثار سینمای ایران است که در ژانر وحشت ساخته شده و فضای مستند- داستانی دارد. یداللهی درباره اولین و تنها تجربه بازیگری در سینما گفته بود: «روایت ناپدیدشدن مریم» اولین پیشنهادی بود که من به دلیل ویژگی‌های آن پذیرفتم. تجربه بسیار خوب و دلنشینی بود اما من در این اثر نقش خودم را بازی کرده و در نقش یک روانپزشک حاضر شدم.»
لطفی خاطره‌ای نیز از نشست خبری فیلمش با حضور یداللهی دارد. این خاطره را از زبان خود او بخوانید: «جلسه بسیار گرمی بود. از افشین بر سر موضوعی دلخور بودم اما چیزی به او نگفتم و جلسه تمام شد و همه خداحافظی کردیم و رفتیم. دو، سه دقیقه‌ای گذشته بود که در محوطه بیرونی با چند نفر از بچه‌ها مشغول حرف‌زدن بودم که موبایلم زنگ خورد. افشین بود. پشت خط گفت، از من دلخوری؟...اتفاقی افتاده؟ گفتم چیزی نیست، برایم هضم شد و برطرف گردید... این را دروغ گفتم چون نشده بود.
با اصرار از من خواست که به ماشینش که کمی پایین‌تر پارک بود، بروم. سوار ماشین که شدم او بعد از شنیدن حرف‌هایم بدون هیچ توضیحی، بدون هیچ مقدمه‌ای، بدون هیچ ترسی و در کمال آرامش به من گفت، سوءتفاهم شده ولی این چیزی هم که تو می‌گویی درست است و حق داری که دلخور باشی و من از تو معذرت می‌خواهم... و سه‌بار در آن چند دقیقه از من عذرخواهی کرد و بعد همه چیز تمام شد.»