کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 چهار سارق مسلح مامورنما که اقدام به سرقت محموله‌های غذایی می‌کردند، بازداشت شدند. بیستم آذر امسال، پرونده سرقت مسلحانه محموله‌ای به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. با تحقیق از شاکی معلوم شد او بعدازظهر هفدهم آذرماه با موتورسیکلت‌ سه‌چرخه باری در حال حمل محموله مواد غذایی بوده که حوالی بلوار آیت‌ا... سعیدی سه جوان که سرنشینان خودروی پرایدی بودند، پیاده شده و با معرفی خود به‌عنوان مامور  و با ادعای این‌که وی محموله قاچاق حمل می‌کند، به وی دستبند زده و او را همراه محموله بردند. بعد در محلی خلوت بعد از سرقت محموله وی را رها کردند که همان‌جا مشخص شد آنها ماموران قلابی هستند.
در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد سارقان مامورنما به شیوه مشابه دو سرقت مسلحانه محموله دیگر هم داشته‌اند. در جریان تحقیقات، شماره پلاک خودروی سارقان
به دست آمد و با دستگیری مالک آن، معلوم شد که او  با سه نفر از دوستانش پنج محموله را مسلحانه سرقت کرده‌اند.  با اعتراف وی همدستانش نیز که در انباری در محله یافت‌آباد پنهان شده بودند
بازداشت‌شدند.
 کودک چهارساله با افتادن در استخر ذخیره آب غرق شد. این حادثه در روستای جهان‌آباد شهرستان بویین‌زهرا رخ داد. پسر خردسال موقع بازی به داخل استخر ذخیره آب سقوط و فوت کرد.
 دختر خردسال بر اثر گازگرفتگی فوت شد و والدین و برادرش زنده ماندند. فردی به پلیس شهرستان اقلید اطلاع داد خانواده‌ای دچار گازگرفتگی شده‌اند. زمانی که ماموران به محل حادثه که خانه‌ای در خیابان شهید منتظری بود رفتند معلوم شد که ماجرا صحت دارد. ملینا هشت‌ساله بر اثر گازگرفتگی فوت شد و والدین و برادر وی نیز که مسموم شده بودند در بیمارستان بستری گردیدند.
اعضای سه باند سرقت مسلحانه جاده‌ای که قتلی را هم رقم زده بودند، بازداشت شدند. از چندی پیش چند فقره سرقت مسلحانه
در جاده‌های ماهشهر به پلیس
گزارش شد.
در جریان تحقیقات رد اعضای سه باند سارقان مسلح در این پرونده‌‌ها به دست آمد. سرانجام ماموران در سه عملیات جداگانه شش عضو اصلی باندها را در مخفیگاه‌شان بازداشت کردند.
متهمان به 9 فقره سرقت مسلحانه به عنف، یک فقره قتل و دو فقره سرقت پلاک خودرو اعتراف کردند.
 در بازرسی از مخفیگاه آنها سه قبضه سلاح کلاشینکف همراه ۶۳ عدد تیر جنگی، دو قبضه سلاح وینچستر به همراه ۶۱ فشنگ مربوطه، تعداد دو قبضه سلاح ساچمه‌ای، تعداد دو رشته دستبند فلزی، یک دستگاه بیسیم دستی و همچنین اموال سرقتی
 کشف شد.
 شاگرد سابق که دو کیلو طلا از مغازه طلافروشی را با همدستی فردی سرقت کرده بود، بازداشت شد. ظهر سی‌ام آذر امسال و در زمان تعطیلی بازار طلافروشان شهر کرمان، وقوع سرقت از یک طلافروشی به پلیس گزارش شد.
بررسی‌ها نشان می‌داد از مغازه طلافروشی دو کیلو طلا که دومیلیارد تومان ارزش داشته سرقت شده است.
 تحقیقات ادامه داشت تا با گذشت چند هفته از این ماجرا رد شاگرد سابق شاکی در این پرونده به دست آمد. او به عنوان مظنون بازداشت شد و اعتراف کرد که این دزدی را با همدستی فرد دیگری انجام داده است که او نیز بازداشت و طلاهای سرقتی از متهمان کشف شد.
 پسر 18ساله که فردی را کشته و متواری بود در کمتر از سه ساعت  پس از فرار شناسایی و بازداشت شد. وقوع درگیری منجر به قتل در یکی ازروستا‌های شهرستان شیراز به پلیس گزارش شد.
در ادامه ماموران انتظامی پاسگاه دودج به آنجا اعزام شدند. در جریان تحقیقات معلوم شد که پسر ۱۸ساله پس از ایجاد مزاحمت مقابل در کافی‌شاپ با مالک مغازه درگیر شده و در همین موقع دایی صاحب مغازه که ۳۶ساله بوده برای میانجیگری وارد شده که فرد مزاحم با وی درگیر و او را با چاقو کشته و متواری شده بود که او در کمتر از سه ساعت در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد.