سقوط آزاد در دریا

هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اندونزی 4 دقیقه بعد از پرواز از صفحه رادار محو شد

سقوط آزاد در دریا

هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی اندونزی چهار دقیقه بعد از ترک فرودگاه جاکارتا از رادار خارج شد. برخی ماهیگیران تکه‌هایی از هواپیما و جسد مسافران را در دریای جاوه  پیدا کرده‌اند.
پرواز شماره اس‌جی ۱۸۲ متعلق به خطوط سریویجایا ایر اندونزی، ساعت 14 و 20 دقیقه به وقت محلی از فرودگاه بین‌المللی سوکارنو- هتا در جاکارتا به  مقصد پونتیانک
در ‌غرب اندونزی پرواز کرد. این هواپیما چهار دقیقه بعد از این پرواز، ناگهان از روی رادار محو شد. بررسی‌های برج مراقبت نشان می‌دهد هواپیما در مدت 60 ثانیه، حدود 10هزار فوت ارتفاع کم کرده است. بنابر گزارش رسانه‌های محلی، هواپیمای گمشده از نوع بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ کلاسیک است که اولین بار در می سال ۱۹۹۴ به پرواز درآمد.  این هواپیما 56 مسافر، چهار خدمه و دو خلبان داشت. هفت نفر از مسافران کودک و سه نفر هم نوزاد بودند.
رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری می‌گویند تیم‌های جست‌وجو و نجات قطعاتی را از خلیج اندونزی یافته‌اند که گمان می‌رود متعلق به هواپیما باشد. مقام‌های رسمی هنوز سقوط هواپیما را تایید نکرده‌اند.
یک ماهیگیر به رویترز گفت: در حوالی جزیره هزار در شمال جاکارتا، شلوار، مو و کابل‌های برق روی آب شناور است و به احتمال زیاد هواپیما در آن منطقه سقوط کرده است.  
رویترز همچنین به نقل از شاهدان اعلام کرده صدای دو انفجار را قبل از سقوط شنیده‌اند و یک لنگر کشتی روی آب شناور بوده است.  سریویجایا ایر یکی از خطوط ارزان اندونزی است که بیشتر پروازهای داخلی انجام می‌دهد.