تمرکز سران‌قوا بر خنثی‌سازی تحریم‌ها

تمرکز سران‌قوا بر خنثی‌سازی تحریم‌ها


جلسه سران‌قوا دیروز به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد و رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و رئیس‌جمهوری در این جلسه مسائل روز کشور را بررسی کردند. سلامت، معیشت، بی‌اثرکردن و لغو تحریم‌های ظالمانه از مهم‌ترین مواردی بود که در جلسه دیروز بررسی شد.
سیدابراهیم رئیسی پس از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در ۱۹دی مساله خنثی‌سازی تحریم‌هاست و تلاش همه دستگاه‌ها باید با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» باشد. وی افزود: امروز انتظار مردم از قوای سه‌گانه و نهادهای حکومتی این است که در اقدامات‌شان امیدآفرین باشند و گره‌گشایی کند تا دغدغه‌هایی که نسبت به مسائل معیشتی دارند برطرف و این گره‌ها گشوده شود. هرچه اقدامات قوای تقنینی، اجرایی و قضایی به امیدآفرینی در مردم بینجامد و در دشمن یأس ایجاد کند، این مورد تأکید ماست.رئیسی تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند به خنثی‌سازی و بی‌اثرکردن تحریم منجر شود و این شدنی است. بارها گفته‌ایم که مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که در این میدان فعالیت می‌کنند مورد پشتیبانی مردم و دستگاه‌ها هستند.
مردم درباره موضوع واکسن کرونا نگران نباشند
رئیس‌جمهوری با بیان این‌که تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس در مورد بودجه به هم نزدیکتر شود، گفت: به مردم عزیز می‌گویم که نگرانی برای واکسن کرونا نداشته باشند.
به گزارش فارس، حسن روحانی در پایان جلسه سران قوا گفت: یکی از مسائل مهم در این مقطع تامین واکسن مورد نیاز برای مردم است حالا چه ساخت داخلی که دارد اقدام می‌شود و چه خرید از شرکت‌های مطمئنی که مورد اعتماد صددرصد باشد.
وی افزود: دولت در زمینه تهیه واکسن از کواکس هم درخواست داده و هم پولش را پرداخت کرده و میلیون‌ها دوز که خریداری شده در اختیار قرار می‌گیرد. از راه‌های دیگر نیز دنبال تهیه واکسن هستیم بنابراین می‌خواهم خدمت مردم عزیز بگویم که نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
رئیس‌جمهوری با اشاره به معیشت مردم اظهار کرد: امروز راجع به آنچه که در لایحه دولت آمده بود با روسای مجلس و قوه‌قضاییه بحث‌هایی را انجام دادیم. تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس به هم نزدیکتر شود و نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی جلساتی را برگزار کنند. تلاش ما این است که وابستگی بودجه جاری به نفت را قطع کنیم.وی افزود: در این سه سال جنگ اقتصادی با کمک مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توانستیم تحریم را کم اثر کنیم البته نمی‌شود آثار تحریم را صفر کرد.
روحانی با بیان این‌که همه نیازهای مردم سال ۹۹ خریداری و تامین شده، بیان کرد: منطق ما کاملا در زمینه تحریم روشن است؛ تحریم یک عمل ظالمانه است و باید برداشته شود، تعهد در برابر تعهد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و هر گام عملی در برابر گام عملی.
رئیس‌جمهوری تاکید کرد: خیلی دلمان می‌خواهد که در پایان دولت دوازدهم اگر خدا توفیق داد و در مرداد دولت را تحویل دولت سیزدهم دادیم هم از کرونا عبور کرده باشیم و هم از تحریم؛ که دولت سیزدهم بتواند با جاده هموارتر کشور را اداره کند.
اهداف مشترک مجلس و دولت در بودجه
رئیس مجلس هم با بیان این‌که رئیس‌جمهوری در جلسه سران‌قوا گفتند که بابت کاهش سهم نفت در بودجه باید به ما بارک‌ا... بگویید، ‌تصریح کرد: من می‌گویم همین‌طور است و بارک‌ا... و صدبارک‌ا... که در این مسیر گام برداریم و این یکی از مسائل مهم در حل مشکلات کشور مخصوصا تورم است.
قالیباف گفت: با این‌که در بودجه اهداف مشترکی با دولت داریم ولی در روش رسیدن به این اهداف اختلاف سلیقه وجود دارد که قرار شد در هفته آینده، رؤسای کمیته درآمد و کمیته مصرف و رئیس کمیسیون تلفیق، جلسه‌ای را با ستاد اقتصادی دولت برگزار کنند تا اختلاف سلیقه‌ها را با همکاری و وحدت بیشتری حل کنیم.