معمای قتل مرد پولدار با آزمایش دی‌ان‌ای گره خورد

معمای قتل مرد پولدار با آزمایش دی‌ان‌ای گره خورد


پرونده قتل مرد پولدار با گذشت هشت سال هنوز حل نشده و در حالی که فرزندان مقتول قاتل پدرشان را بخشیده‌اند، خواهر مقتول مدعی است آنها فرزندان برادرش نیستند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال91 و با گزارش قتل مردی در شمال تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد پدر خانواده با شلیک گلوله به قتل رسیده و با توجه به این‌که قفل در خانه سالم بود به نظر می‌رسید عامل این جنایت یک مهمان آشنا باشد.
با گذشت شش سال از این جنایت و در حالی که راز قتل مرد ثروتمند در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، کارآگاهان ردپای مردی را در این ماجرا به دست آوردند. این مرد دستگیر شد و در تحقیقات گفت: من از دوستان باجناق مقتول هستم. او یک روز در حالت مستی مدعی شد چند سال قبل باجناق پولدارش را با شلیک گلوله کشته است. با طرح این ادعا باجناق مقتول دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز این قتل را بعد از شش سال فاش کرد و گفت: با همدستی همسر مقتول این جنایت را مرتکب شدم.
با این اعترافات، همسر مقتول هم دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: هوشنگ قبل از من با زنی ازدواج کرده بود اما به‌ دلیل این‌که از همسر اولش صاحب فرزند نمی‌شد از او جدا شد. بعد از آن به اصرار خانواده‌ام با هوشنگ که 20سال از من بزرگتر بود ازدواج کردم. او با من بدرفتاری می‌کرد که در نهایت تصمیم به قتل او گرفتم. موضوع را با خواهر و شوهرخواهرم درمیان گذاشتم و راضی به همکاری شدند. روز حادثه تعدادی قرص ‌خواب‌آور داخل آبمیوه ریختم و به شوهرم دادم. بعد از این‌که همسرم بی‌هوش شد طبق نقشه من و بچه‌هایم از خانه خارج شده و در ورودی را باز گذاشتیم. شوهرخواهرم پس از رفتن ما وارد خانه شد و با شلیک گلوله او را به قتل رساند.
در حالی که تحقیقات در دادسرا ادامه داشت، دختر و پسر مقتول با مراجعه به دادسرا مادر و شوهرخاله خود را بخشیدند. این در حالی بود که خواهر مقتول ادعا کرده، برادرش بچه‌دار نمی‌شده و این دختر و پسر فرزندان او نیستند. او درخواست نبش‌قبر و انجام آزمایش دی‌ان‌ای را مطرح کرد.  
در ادامه با نبش‌قبر آزمایش دی‌ان‌ای از مقتول گرفته شد اما فرزندان این مرد حاضر به آزمایش نشدند. فرانک، همسر مقتول هم در تحقیقات گفت: با انجام آزمایش‌های متعدد و روش‌های علمی جدید از همسرم باردار شدم و اولین فرزندمان سال76 به دنبا آمد.
با تکمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهمان از جنبه عمومی جرم محاکمه شوند. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده خواهر مقتول دوباره بحث ناباروری برادرش را مطرح کرد و گفت: این رضایت درست نیست و دختر و پسر جوان فرزندان برادرم نیستند.  با توجه به طرح دوباره این ادعا، قضات رسیدگی را متوقف‌کرده و پرونده را به دادسرا بازگرداندند تا از دختر و پسر مقتول آزمایش دی‌ان‌ای گرفته شود.