تابستان تارانتینویی

تابستان تارانتینویی


ناشر کتاب جدید کوئنتین تارانتینو اعلام کرد اثر ادبی تازه این فیلمساز جنجالی را برای تابستان پیش رو روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها خواهد کرد. کتاب «روزی روزگاری در هالیوود» را تارانتینو یک‌سال قبل نوشت و بلافاصله آن را به دست ناشر سپرد. خبر نگارش کتاب بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت و طرفداران کارگردان از انتظار خود برای چاپ و انتشار آن گفتند.
تارانتینو سال قبل قراردادی با انتشارات ویدنفلد و نیکلسون امضا کرد که براساس آن دو کتاب تحویل آنها خواهد داد. فیلمساز در مصاحبه‌ای در این رابطه چنین گفت: «در دهه70 میلادی همراه با تماشای فیلم‌ها، کتاب‌های سینمایی را هم با علاقه تمام می‌خواندم. اولین کتاب‌هایی که مطالعه کردم در رابطه با فیلم و سینما بودند. این کتاب‌ها در کنار فیلم‌هایی که دیدم، تاثیر بسیار زیادی روی من داشتند و سبک کار فیلمسازی‌ام را شکل دادند.»
کسانی که کتاب اول تارانتینو را خوانده‌اند، می‌گویند سبک نگارش او به‌شدت سینمایی است و خواننده کتاب احساس می‌کند که در حال تماشای فیلمی سینمایی است. ظاهرا سبک نوشتاری کتاب بسیار تصویری است. گفته می‌شود سه بازیگر اصلی فیلم براد پیت، مارگوت رابی و لئوناردو دی‌کاپریو به‌شدت نگران و مشتاق مطالعه کتاب هستند و می‌خواهند بدانند تارانتینو درباره فیلم جنجالی که ساخته، چه گفته و چه نوشته است.
عماد اختر ناشر کتاب از همکاری با تارانتینو ابراز خوشحالی کرده و ادامه می‌دهد: «مطمئنم من تنها کسی نیستم که به‌شدت ذوق‌زده هستم تا ببینیم کتاب تارانتینو شبیه چه چیزی است. می‌توانم اطمینان بدهم که داستان کتاب بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و به سبکی نوشته شده که همگان را شگفت‌زده خواهد کرد.»/ اسکرین اینترنشنال