مرور و عبور

مرور و عبور

رهبر انقلاب: مردم امنیت واقعی می‌خواهند
آیت‌ا... خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار اعضای شورای تامین استان‌ها، برخورداری از امنیت را از حقوق اساسی آحاد مردم برشمردند.
ایشان تاکید کردند مردم امنیت واقعی می‌خواهند و تمامی دستگاه‌ها‌ باید با هوشیاری‌، قاطعیت و سرعت پیگیری خستگی‌ناپذیر و نگاه یکسان به همه عوامل ایجاد ناامنی، این خواست عمومی را کاملا تامین کنند... مردم در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی امنیت می‌خواهند و این خواست اساسی و واقعی با ذهنیات و فلسفه محافل روشنفکری محقق نمی‌شود و به تلاش بسیار جدی و برنامه‌ریزی شده نیاز دارد.
ایشان مخدوش کردن امنیت را مخدوش کردن اقتدار نظام توصیف کردند و با اشاره به حوادث بسیار تاسف‌بار تیرماه 78 افزودند: برخی از مطبوعات در آن حوادث ناجوانمردانه تیترهای تحریک‌آمیز و مخل امنیت چاپ کردند... (‌صفحات یک و دو‌)




شون‌کانری راهی اسکاتلند شد
شون‌کانری در یک فیلم اسکاتلندی بازی می‌کند .این اثر حماسی، مری، ملکه اسکاتلند نام دارد و توسط سه تهیه‌کننده انگلیسی و اسکاتلندی تهیه می‌شود. هزینه تولید آن 20 میلیون دلار پیش‌بینی شده است. هنوز تاریخی برای شروع فیلمبرداری اعلام نشده است. تهیه‌کنندگان این روزها به‌دنبال کارگردانی هستند که بتواند این اثر گران تاریخی را بسازد. (‌صفحه 3‌)



خط و نشان قالیباف برای متخلفان
دفتر نظارت همگانی نیروی انتظامی از اول اسفندماه به‌طور آزمایشی کار خود را شروع می‌کند.
سردار محمد باقر قالیباف، فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: تمامی شهروندان می‌توانند شکایات، انتقادها و پیشنهادهای خود درباره عملکرد پرسنل نیروی انتظامی را توسط تلفن این دفتر اعلام کنند.
وی ارائه سریع‌ترین روش برای دریافت پیام‌های مردمی، ایجاد ناامنی برای متخلفان و حضور به‌موقع نیروی انتظامی در میان مردم را از جمله اهداف مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برشمرد و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردم‌سالاری و نظارت مردمی بر عملکرد سازمان‌ها، گمان می‌کنیم در طول چهار ماه عملکرد پلیس 110 و با مساعدت مردم کشورمان موفق بوده‌ایم. (‌صفحه ‌14)



تعطیلی شرکت کشت و صنعت
کارون به‌دلیل واردات بی‌رویه

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از تعطیلی این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و انباشته شدن انبارها  که در پی واردات بی‌رویه شکر سفید صورت گرفته است‌، خبر داد.
به گزارش جام‌جم، مهندس جزایری گفت: در سال‌های قبل واردات شکر هنگام بهره‌برداری کارخانه نیشکر انجام نمی‌شد و محصول شرکت به‌راحتی فروش می‌رفت اما در یکی دو سال اخیر واردات بی‌رویه شکر در زمان بهره‌برداری این شرکت کار ما را مختل کرده و اکنون انبارها پر از شکر است. با توجه به قابل اشتعال بودن این محصول، نگهداری این مقدار شکر، خطر آتش‌سوزی را که حاصل دسترنج 15 هزار کارگر در گرمای بالای 50 درجه است بسیار بالا برده است. (‌صفحات یک و چهار‌)‌



مالزی خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد
سید حمید البار، وزیر خارجه مالزی از آمریکا خواست تا تحریم‌های بازرگانی بر ضد ایران را متوقف کند.
وی در محل نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور پایتخت مالزی به ایرنا گفت: مالزی برخلاف تحریم بازرگانی آمریکا با ایران روابط دو‌جانبه بازرگانی داشته و خواهد داشت. البار با تاکید بر این که مالزی از تحریم بازرگانی آمریکا علیه ایران پیروی نمی‌کند به افزایش سرمایه‌گذاری اخیر پتروناس، شرکت ملی نفت مالزی در ایران اشاره کرد و گفت بازرگانان مالزیایی باید از هر فرصتی برای مبادلات تجاری با ایران استفاده کنند. ( صفحه 4 )