17کشته و مصدوم در انفجار ساختمان 4طبقه

سریال انفجارهای گاز به اردبیل رسید

17کشته و مصدوم در انفجار ساختمان 4طبقه

سریال انفجارهای مرگبار گاز تمامی ندارد و بعد از خوزستان و کرج، صبح دیروز وقوع انفجار مهیب در یک واحد مسکونی در اردبیل 2کشته و ۱۵زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت هفت صبح دیروز صدای انفجارمهیبی، لرزه بر ساختمان‌های کوچه امن‌زاده در سه‌راه دانش اردبیل انداخت. اهالی هراسان از خانه‌های خود بیرون آمده و  با صحنه‌ای هولناک رو‌به‌رو شدند. نمای ساختمان چهار طبقه‌ای فروریخته و دو واحد به‌طور کامل تخریب شده بود. صدای این انفجار تا شعاع سه کیلومتری شنیده شد.
دقایقی بعد نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس در محل حادثه حاضرشده و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند. در بررسی‌های ساختمان مشخص شد، انفجار گاز علت حادثه بوده و دو واحد آپارتمانی به‌طور کامل تخریب و به چند واحد آپارتمانی دیگر خسارات کلی وارد شده است.
یعقوبی، مدیرعامل آتش‌نشانی اردبیل با بیان این‌که به محض وقوع این حادثه تلخ ماموران امدادرسان پنج ایستگاه شهر اردبیل و نیرو‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه حضور یافته و به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند، گفت: تاکنون پیکر دو جانباخته از زیر آوار بیرون کشیده‌شده و ۱۵مصدوم به بیمارستان‌های اردبیل انتقال داده شده‌اند. جان‌باختگان این حادثه یک دختر ۱۲ساله و یک خانم ۵۵ساله است.
وی بابیان این‌که هیچ‌گونه آتش‌سوزی در محل مشاهده نشده گفت: به احتمال قوی نشت زیاد و انفجار ناگهانی و لحظه‌ای گاز انباشته‌شده دلیل این حادثه بوده است.
دکتر غریبانی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل هم درباره وضعیت مصدومان گفت: ۱۵مصدوم این حادثه به بیمارستان فاطمی اردبیل اعزام شده‌اند که حال چهار نفر از آنها وخیم است.