تامین برق رمزارز‌ها بدون اختصاص یارانه انرژی

تامین برق رمزارز‌ها بدون اختصاص یارانه انرژی


سخنگوی صنعت برق از تامین برق مراکز استخراج رمز ارز از نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تجدیدپذیر، بدون اختصاص یارانه انرژی به این مراکز خبر داد.
مصطفی رجبی‌مشهدی در خصوص جزئیات استفاده از این طرح به خبرگزاری صداوسیما افزود: طبق مصوبه هیات‌وزیران و ابلاغیه وزارت نیرو، نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید جدید بوده و به شبکه سراسری برق متصل نباشند و البته سوخت این نیروگاه‌ها یارانه دریافت نمی‌کنند و قیمت گاز آنها معادل۷۰درصد قیمت گاز صادراتی محاسبه می‌شود. وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۶۵۰مگاوات ظرفیت مصوبه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کشور است ادامه داد: سالانه ۲۰۰مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در کشور به شبکه برق متصل می‌شوند که قیمت خرید تضمینی برق آنها نیز ۶۰۰تومان به‌ازای هر پرکیلووات ساعت و هشت‌برابر قیمت فروش برق به مشترکان‌است.
 رجبی‌مشهدی افزود: مراکز استخراج رمزارز می‌توانند علاوه‌بر نیروگاه‌های مقیاس کوچک، برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تازه‌تاسیس تامین کنند که این نیروگاه‌ها علاوه‌بر مصرف‌نداشتن سوخت می‌توانند به شبکه برق متصل باشند. سخنگوی صنعت برق ادامه داد: استفاده از این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را فراهم ‌کند. وی با بیان این‌که مراکز استخراج رمزارز برق را بدون یارانه دریافت خواهند کرد، گفت: به مراکز غیرمجاز توصیه می‌شود پیش از برخورد قضایی و پرداخت خسارت به دلیل استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز، مجوز فعالیت را از وزارت صمت دریافت کنند تا وزارت نیرو نیز برق این مراکز را از روش‌های تعیین‌شده اختصاص دهد.