حق با شماست

حق با شماست

# کرونا_ انگلیسی
حق‌وردی از البرز:
مدام در اخبار از کرونای انگلیسی می‌گویند در حالی که این خبر فقط باعث افزایش ترس بیشتر مردم و ایجاد اضطراب در وجود آنها و بروز بیماری‌های ناشی از آن می‌شود؛ در حالی که راه مبارزه با هر نوعی از ویروس کرونا شبیه به هم است و مردم جز ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی کار دیگری از دست‌شان برنمی‌آید. بهتر نیست به جای این حجم از اخبار منفی و استرس‌زا، بر ورود دوز بیشتر واکسن تمرکز کنیم تا زودتر این بیماری ریشه‌کن شود؟

# ترافیک_ دلاوران
فهیمی از تهران:
کباب‌فروشی معروف در خیابان 196 غربی بلوار دلاوران تهران، باعث تجمع مردم و ایجاد ترافیک شدید در ساعت‌های اوج تردد می‌شود. درست است که نمی‌توانیم مخالف تردد و توقف اتومبیل مشتریان این مغازه باشیم اما به عنوان یکی از اهالی منطقه، حضور پلیس در این مکان می‌تواند کمی از بار ترافیکی این بلوار کم کند تا در ساعت‌های نزدیک به ممنوعیت تردد، این حجم از اعصاب‌خردی برای رانندگان این مسیر ایجاد نشود.  

# اجاره_ خانه
ازهری از تهران:
قیمت‌های اجاره یک خانه 60 تا 70 متری در یکی از مناطق معمولی تهران، غیرقابل باور است و خانه‌ای با ودیعه کمتر از صد میلیون تومان پیدا نمی‌شود. مسؤولان بفرمایند یک زوج جوان با این قیمت‌ها چطور می‌توانند یک خانه معمولی اجاره و زندگی مشترک‌شان را شروع کنند؟ اجاره یک خانه خیلی معمولی برای شروع زندگی، از بدیهی‌ترین خواسته‌های جوانان هر کشور است.  

# سرعت_ اینترنت    فلاحتی از تهران:
اینترنتی که از مخابرات می‌خریم سرعت خیلی کندی دارد و در عین حال قیمتش هم بسیار بالاست. این مسأله باعث شده است که فرزند من در کلاس‌های درس آنلاینش به مشکل بربخورد و از درس‌ها عقب بماند. از طرف دیگر، سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت هم جای خالی برای منطقه سکونت ما ندارند. در شرایطی که امروز معمولی‌ترین فعالیت‌های زندگی یک خانواده وابسته به اینترنت است، چنین معضلاتی طبیعی است؟ بهتر نیست پیش از روی آوردن به نوعی از تکنولوژی، زیرساخت‌های آن اصلاح شود؟