مهلت 2/5 ماهه برای تعیین تکلیف مالکیت کارخانه نساجی مازندران

رئیس قوه قضاییه در سفر به استان مازندران از کارخانه نساجی قائمشهر بازدید کرد

مهلت 2/5 ماهه برای تعیین تکلیف مالکیت کارخانه نساجی مازندران

رئیس قوه قضاییه دیروز در بیست و چهارمین سفر استانی خود به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی به استان مازندران سفر کرد. تعیین مهلت 2/5 ماهه برای تعیین تکلیف مالکیت کارخانه نساجی مازندران و امید بازگشت به کار 2000 نیروی کار به این واحد صنعتی از جمله دستاوردهای سفر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این استان است.
 نساجی قائمشهر و 2 خبر خوش
از زمان آغاز ریاست رئیسی در دستگاه قضا و به ویژه در جریان سفرهای استانی وی، تعداد زیادی از کارخانه‌های تولیدی در سراسر کشور از خطر تعطیلی عبور کرده یا به مدار تولید بازگشته‌اند و به این ترتیب بسیاری از کارگرانی که در نتیجه تعطیلی کارخانه‌ها بیکار شده بودند دوباره مشغول کار شدند.
دستور رئیسی برای احیای کارخانه قند یاسوج در جریان سفر اخیر به استان کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان از آخرین نمونه این گونه اقدامات رئیس دستگاه قضا عنوان کرد.
دیروز نیز در راستای رسیدگی به وضعیت این دست کارخانه‌ها، مهلت 2/5 ماهه برای تعیین تکلیف مالکیت کارخانه نساجی مازندران در هیات داوری تعیین شد و امید بازگشت به کار 2000 نیروی کار به این واحد صنعتی را در دل‌ها زنده کرد.
نساجی قائمشهر از سال 88 با واگذاری نا صحیح به بخش خصوصی به حالت نیمه تعطیل در آمده است.
رئیسی با حضور در این کارخانه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف با کارگران نیز گفت و گو کرد.
در جریان این بازدید مشکل وام گرفتن کارگران این کارخانه نیز حل شد و رئیس دستگاه قضا در جمع کارگران گفت: از استاندار مازندران خواسته‌ایم ظرف مدت کوتاهی با رایزنی و تعامل با بانک عامل، موضوع تعیین تکلیف وام کارگری نیروهای این کارخانه را برنامه‌ریزی کند تا مشکل کارگران حل شود.
رئیسی همچنین خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: اصلی‌ترین و بزرگترین سرمایه این کارخانه، شما نیرو‌های پرتلاش و فنی آن هستید و علاوه بر این، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در این کارخانه وجود دارد سرمایه‌های ارزشمندی محسوب می‌شود که جایز نیست بدون بهره‌برداری باقی بماند.
رئیس دستگاه قضا گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید، خوشبختانه بخشی از کارخانه نساجی قائمشهر راه‌اندازی شد و بخش دیگر نیز در مسیر بهره‌برداری قرار دارد و بنا بر آن شده که طی حداکثر پنج ماه آینده، باید خط تولید جدید نساجی قائمشهر راه‌اندازی شود.
 گفت‌وگو با اهالی یک روستا  درباره مالکیت واقف جنگل‌های آن همچنین رئیسی در جریان این سفر با جمعی از اهالی روستای آق مشهد دیدار کرد و در مورد موضوع مالکیت واقف جنگل‌های این روستا با بیان این‌که اصل مورد تردید جدی است و در بررسی‌های متعدد کارشناسی، تاکنون مالکیت واقف و بالطبع موقوفه بودن این جنگل‌ها برای ما اثبات نشده است، گفت: البته تصمیم نهایی در این خصوص توسط دیوانعالی کشور اتخاذ خواهد شد.
گفتنی است در معاونت قضایی قوه قضاییه رسیدگی به پرونده اختلاف بین روستاییان، سازمان منابع طبیعی و سازمان اوقاف در خصوص وقفی‌بودن بیش از 5000 هکتار از جنگل‌های هیرکانی آق مشهد ساری، مدتی قبل با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه شروع شده بود که دیروز رئیس قوه قضاییه گفت این پرونده در مراحل پایانی است.
 دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم
رئیس دستگاه قضا همچنین در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم مازندران با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان مازندران در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، دامداری و دریا تصریح کرد: فعال‌شدن هر یک از این حوزه‌ها می‌تواند آمار اشتغال در استان مازندران را افزایش دهد.
رئیسی با مهم‌خواندن نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه تعالی جمعیت گفت: هر جا که کار به مردم سپرده شد در آن عرصه به توفیق رسیدیم که جلوه بارز این مقوله، دوران دفاع مقدس است که استان مازندران در آن دوران بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم جبهه اسلام کرد و همین جوانان و رزمندگان بودند که علی‌رغم اعطای همه تجهیزات و تسلیحات از جمله سلاح‌های شیمیایی از جانب غربی‌ها به صدام، پیروزی را نصیب جبهه اسلام کردند.
وی با بیان این‌که چنانچه زمینه‌های تولیدی و کاریابی مدیریت نشود، عدم‌اشتغال به وجود می‌آید و به تبع آن فقر و مشکلات خانوادگی ظهور و بروز پیدا می‌کند،گفت: ما راه برون‌رفت از مشکلات را در دست بیگانگان نمی‌بینیم بلکه اعتقاد داریم این راه برون‌رفت در دستان جوانان، مردم و مسوولان ما قرار دارد.
وی با تاکید بر این نکته که نباید اجازه داد مردم و خانواده‌ها دچار یاس و ناامیدی شوند، عنوان کرد: این مهم فقط در مقام سخن نیست بلکه در مقام عمل نیز تمامی فعل‌ها و ترک فعل‌های ما باید برای مردم امیدآفرین باشد.
رئیسی در ادامه نظام اداری کارآمد را یکی از جلوه‌های امیدآفرینی در کشور دانست و گفت: با ابتکار و خلاقیت و روحیه انقلابی می‌توان بسیاری از گره‌ها را از امور مردم و کشور گشود کمااین‌که سرداران و رزمندگان ما در جنگ با وجود نبود امکانات کافی، بسیاری از گره‌ها را گشودند و نشان دادند که در قاموس جبهه انقلابی ما نمی‌توانیم وجود ندارد.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: ما در مجموعه عدلیه و همه نیرو‌ها در دستگاه‌های مختلف می‌توانند با اقدامات فعالانه و اثرگذار خود در ایجاد امید در جامعه و یاس در دشمن نقش‌آفرین باشند.
وی با بیان این‌که جامعه متعالی جامعه‌ای است که نخبگان آن در زمان مناسب اقدامات برجسته و اثرگذار انجام دهند، تصریح کرد: جامعه ما نیز از نخبگانی بهره‌مند است که می‌توانند جریان‌ساز باشند.
رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که دشمن سعی دارد با ایجاد آسیب‌های فرهنگی، اراده مستحکم مردم و جوانان ما را متزلزل و به جای ایمان، تردید را در وجود مردم و جوانان ما ایجاد کند، افزود: نقش نخبگان برای مقابله با این توطئه دشمن از طریق رصد کردن آسیب‌ها و ارائه راهکار برای رفع آنها، تعیین کننده است.
رئیسی با تاکید بر این نکته که راه مقابله با دشمن، مایوس کردن آن است، گفت: راه مایوس کردن دشمن نیز تولید قدرت در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های نظامی، علمی، اقتصادی و اجتماعی است و این مهم با اقدامات فعالانه، اثرگذار و با نیرو‌های انسانی مومن، مصمم و بادانش محقق می‌شود.
 مقابله با تخلفات در تغییر کاربری اراضی
در جریان این دیدار یکی از حاضران درباره تغییر کاربری اراضی در یکی از روستاهای این استان سخنانی را عنوان کرد. رئیسی در واکنش به این سخنان گفت: با تغییر خلاف قانون کاربری اراضی از ناحیه هر کسی برخورد خواهد شد و در این زمینه اولویت با آلونک‌ها نیست بلکه اولویت‌ها با آن دسته از ویلا‌های اشرافی است که در مقابل چشمان عام و خاص با تصرف اراضی و منابع طبیعی ساخته شده‌اند. هیچ کس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد و چنانچه مسوولی قانون را نقض کند مجازاتش مضاعف خواهد بود. موضوع تغییر خلاف قانون کاربری اراضی در روستای مورد اشاره از سوی دادگستری استان مازندران پیگیری خواهد شد.