مرور و عبور

مرور و عبور

رشد نقدینگی به 2/ 18 درصد رسید
رشد نقدینگی که در ساماندهی سیاست‌های پولی و انضباط مالی نقش بسزایی دارد در سه سال اخیر به 18/‌2 درصد رسید.
در سال‌های 76 تا 78 رشد نقدینگی نسبت به دوره سه ساله قبل کاهش یافت. با توجه به فشار ناشی از تحقق نیافتن درآمدهای پیش‌بینی شده در دو سال اول فعالیت دولت، انضباط پولی و مالی موجب شد دولت به استقراض وسیع از بانک مرکزی روی نیاورد و رشد نقدینگی تحت کنترل قرار گرفت. رشد نقدینگی در نیمه نخست سال گذشته حدود 6/13 درصد بود و برآورد می‌شود که رشد نقدینگی در سال 79 در حد متوسط سه سال اخیر، حداکثر 18 درصد باشد. (صفحه 4‌)




معرفی 10 تیم برتر جهان
بنا بر نظرسنجی شبکه خبری اس‌پی‌ان 10 تیم برتر جهان عبارتند از: منچستریونایتد(‌انگلیس)‌، رئال‌مادرید(‌اسپانیا)،
آ.اس.رم(‌ایتالیا)‌، واسکودوگاما‌(‌برزیل)، دیپورتیوولاکرونیا‌(‌اسپانیا)‌،
بوکاجونیورز(‌آرژانتین‌)‌، بایرن‌مونیخ (‌آلمان)، ریورپلات (آرژانتین‌)‌، آرسنال‌(‌انگلیس)‌، والنسیا‌(‌اسپانیا).(‌صفحه 15‌)



نشان ویژه برای رنگ خدا
فیلم رنگ خدا ساخته مجید مجیدی و 12 فیلم دیگر در هفته نمایش مرکز ارزیابی فیلم آلمان روی پرده رفت و در پایان این برنامه نشان این مرکز معروف به ارزش ویژه به فیلم رنگ خدا تعلق گرفت. رنگ خدا در آلمان مورد تقدیر تحلیلگران قرار گرفت و روزنامه‌های آلمان به مناسبت نمایش این فیلم درباره پیشرفت هنر سینما در ایران نوشتند.روزنامه ریت دایچین سیتونگ در این‌باره نوشت: اختلاف بین بچه‌ها و بزرگ‌ترها در مناسبات خانوادگی همواره در فیلم‌های مجیدی نقش موثری ایفا می‌کند. بزرگ‌ترها اغلب ضعیف و گاه بی‌ربط هستند در حالی که کودکان شجاع، بانشاط و آماده محبتند و قادرند درباره مطالبی صحبت کنند که بزرگان از آن امتناع می‌کنند. (‌صفحه 3‌)



شکایت ‌های ادامه‌دار از فیلم پارتی
درحالی که نزدیک به دو ماه از اکران فیلم پارتی آخرین ساخته سامان مقدم می‌گذرد، شنیده‌ها حاکی است که نیروی انتظامی و دادگستری تهران از پارتی شکایت کرده‌اند. این شکایت بیشتر از محتوای فیلم از جمله کم‌رنگ جلوه‌ دادن فعالیت‌های نیروی انتظامی در مقابل فساد جامعه است.
این فیلم در حال نمایش در سینماهاست و واحد نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا از شکایت این فیلم رفع ابهام کند. (‌صفحه 3‌)



افزایش حقوق کارکنان دولت

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران‌، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت را اعلام کرد. ضریب جدول حقوق کارکنان دولت از اول فروردین سال 80 از
 230 ریال به 260 ریال افزایش می‌یابد. بر‌اساس این گزارش‌، کمک‌هزینه عائله‌مندی از
 64 هزار و 400 ریال به 72 هزار و ‌800 ريال و میزان کمک‌هزینه اولاد به‌ازای هر فرزند (‌حداکثر تا سه فرزند) از 12 هزار و 880 ریال به 14 هزار و 560 ریال از اول فروردین 80
افزایش می‌یابد. (‌صفحه4‌)