تلاش انسان‌ها برای زندگی  شرافتمندانه در «هم‌بازی»

در نشست عوامل مجموعه «هم‌بازی» در واحد روابط عمومی صداوسیما مطرح شد

تلاش انسان‌ها برای زندگی شرافتمندانه در «هم‌بازی»

عوامل سریال «هم‌بازی» شبکه دو روز گذشته پس از پاسخگویی به تماس‌های مردم با سامانه162روابط عمومی از ابراز رضایت مخاطبان خشنود و به ساختن فصل دوم سریال دلگرم شدند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سازندگان سریال هم‌بازی شبکه دو سیما 23 فروردین مهمان امور مخاطبان روابط عمومی صداوسیما شدند و در حدود یک ساعت به نظرهای مردم درباره این سریال گوش دادند. نوید محمودی تهیه‌کننده، سروش محمدزاده کارگردان، نیلوفر کوخانی و خیام وقار کاشانی از بازیگران این سریال برای پاسخگویی به تماس‌های مردمی حضور داشتند. نشست خبری این سریال نیز ساعتی پس‌ازاین پاسخگویی در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی به‌صورت مجازی برگزار شد.

 کار جهادی عوامل تولید  در شرایط سخت کرونا
محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در این نشست بابیان این‌که گفت‌وگوی بی‌واسطه با عوامل برنامه برای مخاطبان بسیار ارزشمند است، گفت: تولید سریال در این شرایط سخت و باوجوداین بیماری، کاری جهادی است و عوامل تولید، همانند کادر درمان که در خط مقدم برای سلامت مردم تلاش می‌کنند، می‌کوشند برای آنها برنامه بسازند.
وی با اشاره به پیشینه نوید محمودی در ساخت فیلم و سریال و تبحرش در این زمینه تصریح کرد: محمودی برنامه‌سازی دغدغه‌مند است که هوشمندانه و زیرپوستی پیامش را در داستان منتقل می‌کند و در این سریال نیز به زیبایی درزمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی، ازدواج، خانواده و اشتراکات فرهنگی با کشور همسایه پیامش را منتقل کرد. رنجبران با اشاره به تداخل زمانی که گاهی ناخواسته میان سریال‌های شبکه‌ها ایجاد می‌شد،عنوان کرد: باوجوداین، سریال دیده شد و موضوعاتی مثل اشتراکات فرهنگی را با کشور افغانستان مطرح کرد که هم از اهداف سازمان برای تقویت وحدت میان دو کشور و هم از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.
نوید محمودی،تهیه‌کننده این سریال تولید این اثر را حاصل تلاش گروهی عوامل و پشتیبانی مدیران شبکه دو دانست و گفت: زمان برنامه‌ریزی برای انتخاب موضوع سریال نوروزی شبکه با مرور سبد سریال‌های نوروزی تصمیم برساخت سریالی ملودرام گرفته شد و بر اساس بازخوردها و آنچه ازنظرهای مردم شنیدیم، توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و با رکوردی بالاتر از حدنصاب سریال‌های نوروزی شبکه دو سیما در چهار سال اخیر، موردپسند مخاطبان قرار گیرد. وی با دعوت از مخاطبان برای تماشای دو قسمت پایانی این سریال ادامه داد: برای پرهیز از همپوشانی سریال با سریال‌های شبکه‌های دیگر زمان هر قسمت تغییر کرد و همین موضوع باعث شد بتوانیم بدون تکرار قسمت‌ها پخش سریال را تا پایان شعبان ادامه دهیم.
محمودی با اشاره به تیتراژ سریال و انتخاب ترانه‌ای افغانستانی گفت: سال‌ها بود علاقه داشتم یکی از سریال‌هایی که می‌سازم ترانه افغانستانی داشته‌باشد و سریال هم‌بازی بهترین بستر برای این کار بود. یکی از بهترین اتفاقات اجتماعی در این سریال نمایش همراهی مردم ایران با مردم افغانستان در موضوع اتفاقات دانشگاه در افغانستان و پویش «جان پدر کجاستی» بود و همین مسأله زمینه استفاده از ترانه‌ای افغانستانی با صدای خواننده افغانستانی را فراهم کرد که مدیران شبکه دو نیز از آن حمایت کرد.
محمودی طرح این پیوند و اشتراک فرهنگی میان مردم ایران و افغانستان را اتفاق مهمی دانست که در این سریال رقم خورد و افزود: سکانس معروف این سریال، در به تصویر کشیدن آن پدر افغانی و قصه‌اش در فضای مجازی بارها دیده شد و کار بزرگی بود که برای اولین‌بار همگرایی، همزبانی و دوستی مردم ایران با افغانستان را نشان می‌داد. وی افزود: این اتفاق می‌تواند راه را برای کارهای بعدی در زمینه اشتراکات فرهنگی میان دو ملت در برنامه‌ها، هم در ایران و هم افغانستان هموارتر کند.
 تجربه شیرین شنیدن نظر مردم از زبان خودشان
سروش محمدزاده، کارگردان سریال نیز با ابراز خرسندی از گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم در امور مخاطبان روابط‌عمومی سازمان گفت: تجربه این گفت‌وگو و آگاهی از نظر مردم درباره اثر، تجربه جدید و شیرینی بود که برای ما انرژی‌بخش است. وی افزود: امروز توفیقی حاصل شد که با مخاطبانی از سراسر ایران و از 10استان گفت‌وگو کنم که همه از سریال راضی بودند و درخواست داشتند فصل دوم سریال را بسازیم.  محمدزاده با اشاره به زمان محدود تولید سریال و مشکلات تولید هنگام کرونا از عوامل حرفه‌ای سریال یاد کرد که به گفته او سینمایی‌ترین گروه تولید را تشکیل می‌دادند.
او درباره تولید در اوضاع کرونایی و سختی‌هایش گفت: سال گذشته تجربه کار در این شرایط را در چند اثر داشتم که شرایطی بسیار پیچیده و حساس ایجاد می‌کند و در این کار ما برای مراقبت از عوامل و رعایت شیوه‌نامه‌ها در دو بخش کار تولید را دنبال کردیم که فشار مضاعفی بر عوامل بود اما خوشبختانه بدون هر اتفاق ناگواری به پایان رسید و به سلامت از این وضعیت عبور کردیم.
 فصل دوم سریال ساخته می‌شود
ملک‌محمدی، مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو نیز با اشاره به ژانر سریال که سریالی جدی با حرف‌های جدی بود، گفت: سریال‌های جدی، مخاطبان جدی‌تری دارد و نگاه تفننی به آن نباید داشت. او از سریال و موضوعات اجتماعی آن یاد کرد و گفت: این سریال با طرح موضوعاتی چون ازدواج و اشتغال جوانان، پیوند جوانان با نسل قبل و... حرف‌های مهمی داشت که باید مخاطب با صبوری آنها را در سریال دنبال کند و در دو قسمت آخر بسیاری از حرف‌هایی که در طول سریال زده شده به نتیجه می‌رسد که توصیه می‌کنم مخاطبان این سریال آن را از دست ندهند.
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو با بیان این‌که کار کردن نیاز هر انسان است، گفت: هم‌بازی درباره کار کردن در یک اجتماع می‌گوید و داستان انسان‌هایی است که تلاش می‌کنند زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند. وی با اشاره به سکانس «جان پدر کجاستی» در این سریال گفت: از روز اول می‌دانستیم این سکانس را باید داشته باشیم و از اول که با آقای محمودی کار را شروع کردیم، تصمیم داشتیم از رفتار ایرانی‌ها در برابر این حادثه بگوییم تا جایی که در برج آزادی تهران برای آن نورافشانی شد و این رفتار مردم ایران رفتاری مثال‌زدنی بود.  ملک محمدی درباره تولید سریال در شرایط کرونایی نیز گفت: عکس‌های تیتراژ پایانی نشان می‌دهد چه ملاحظاتی برای رعایت شیوه نامه‌ها در نظر گرفته‌شده و همه تلاش گروه سازنده بر حفظ جان عوامل بوده‌است. وی در پایان از تصمیم شبکه‌دو برای تولید فصل‌دوم سریال سخن گفت.
 در خط‌مقدم ایستادیم
خیام وقار کاشانی نیز از ابراز رضایت مخاطبان از این سریال در تماس با واحد 162 روابط‌عمومی‌گفت: کار تولید در اوضاع شیوع این بیماری بسیار سخت و حساس بود اما برای جلب رضایت مردم باید در خط‌مقدم مبارزه می‌ایستادیم و برای پرکردن اوقات‌فراغت مردم کار می‌کردیم. از این‌که سریال توانست در قلب مردم جایی برای خود باز کند و مباحث مهمی چون ازدواج آسان و اشتغال جوانان را که دغدغه اصلی خانواده‌هاست مطرح کند، بسیار خوشحالیم.
 رضایت مردم، اثر سختی‌های کار را از بین برد
نیلوفر کوخانی نیز جلب رضایت مردم را بالاترین هدف برای تولید یک سریال دانست و با اشاره به ابراز رضایت مخاطبان از این سریال در تماس‌ها گفت: سختی‌های کار در شرایط کرونایی با ابراز محبت و رضایت مردم از این سریال تبدیل به شیرینی شد.