کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول 30کیلومتر در سواحل بندر کلاهی در شهرستان میناب کشف شد. مرزداران پایگاه دریابانی میناب با استفاده از اشراف اطلاعاتی مطلع شدند قاچاقچیان در سواحل بندرکلاهی این شهرستان به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جاسازی چند خط لوله انتقال سوخت قاچاق در زیرماسه‌های دریا کرده‌اند. در ادامه این عملیات انشعاب لوله‌ها را که در زیر ماسه‌های ساحل جاسازی شده بود، کشف کردند. قاچاقچیان این خطوط لوله‌ را در زیرماسه‌ها و آب دریا جاسازی و از آن طریق سوخت را از ساحل به دریا و به شناورهای متخلف انتقال می‌دادند. سرانجام ماموران 30کیلومتر لوله انتقال سوخت را با بیرون کشیدن از زیر ماسه‌ها، منهدم کردند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از اعلام جرم این مرجع علیه پدری در شهر اردکان یزد که فرزند دو ساله خود را به مصرف قلیان ترغیب می‌کند، خبر داد.
محمود عباسی در این باره گفت: در شبکه‌های مجازی پدری در شهرستان اردکان پسر دو ساله خود را تشویق به مصرف قلیان می‌کند. شکایت به دادستان اردکان انجام گرفت و خواستیم تا این فرد به لحاظ سوءرفتار و استفاده ابزاری از کودک و همچنین در اختیار گذاشتن مواد دخانی تحت تعقیب قرار گیرد.
دو آتش نشان فداکار که در عملیات اطفای حریق در یک ساختمان در کوی فردوس تبریز مصدوم شده بودند، راهی بیمارستان شدند و حال یکی از آنها وخیم است.
صالح امانی و بهزاد سلطان علی زاده، با فداکاری موفق به نجات جان یک دختر ۱۲ساله و پدر ۴۲ساله او از حادثه آتش سوزی در طبقه اول ساختمانی در کوی فردوس تبریز شدند اما خودشان مصدوم و به بیمارستان انتقال یافتند. صالح امانی در کماست اما حال عمومی بهزاد سلطان علی زاده خوب است. در این آتش‌سوزی ۲۰نفر از ساکنان ساختمان هفت طبقه در کوی فردوس تبریز دچار گرفتاری شده بودند که با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.
آتش‌سوزی کانکس در اصلاندوز مغان به مرگ دو نفر منجر شد. وقوع آتش‌سوزی در قشلاق حاج بایندر بخش اصلاندوز به پلیس گزارش شد. همزمان با حضور پلیس در محل مشاهده کردند حادثه آتش‌سوزی در داخل کانکس رخ داده که بر اثر آن دو کارگر فوت شدند و کارگر دیگری به علت سوختگی شدید در بیمارستان بستری شد. انفجار کپسول گاز علت این حادثه مرگبار بود.
مردی که درپی اختلاف ملکی، فردی را کشته و اقدام به خودزنی کرده بود، راهی بیمارستان شد. وقوع درگیری میان چند نفر در یکی از روستاهای حسن‌آباد شهرستان سنندج به پلیس گزارش شد.  ماموران کلانتری19 برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با تحقیقات محلی معلوم شد دو نفر که با هم اختلاف ملکی داشتند، دعوای‌شان شده و به دنبال آن یکی از آنها دیگری را با شلیک گلوله به قتل رسانده است. پلیس به دنبال عامل جنایت بود که مطلع شد قاتل اقدام به خودزنی کرده و زخمی شده است. او را یافتند و متهم به بیمارستان انتقال یافت.  
مردی به جای شکار کبک به دوستش شلیک کرد و او را کشت. ماموران انتظامی شهرستان مرودشت استان فارس، جسد مرد 49ساله‌ای را در تنگ چاهوردی یافتند که با شلیک گلوله سلاح شکاری فوت شده بود. در جریان تحقیقات محلی معلوم شد عامل این تیراندازی مرگبار دوست مقتول بوده که بعد از 12ساعت جست و جوی پلیسی در ارتفاعات کوهستانی بازداشت شد. او اعتراف کرد برای شکار پرنده و کبک رفته بودند که اشتباهی به جای کبک به دوستش شلیک کرده و باعث مرگ وی شده است.
دزدانی که عاشق سماورهای قدیمی بودند، بازداشت شدند و به سرقت‌ها‌ی سریالی اعتراف کردند.یازدهم فروردین امسال ماجرای سرقت مغازه سمساری به کلانتری سیدخندان گزارش شد و در ادامه پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارسال شد.
با تحقیق ازشاکی معلوم شد سارقان با هوا برش، قفل مغازه را بریده و تعدادی سماور زغالی روسی قدیمی به ارزش حدود 500میلیون تومان را دزدیده‌اند. در جریان تحقیقات پلیسی مردی به نام حبیب که شباهت زیادی به تصویر ثبت شده از دوربین‌های مغازه شاکی داشت، شناسایی و او که در خیابان ولگردی می‌کرد به عنوان مظنون اصلی بازداشت شد. حبیب در تحقیقات اعتراف کرد این دزدی را با دو مرد و یک زن انجام داده است. همدستان متهم بازداشت و تعدادی از سماورهای سرقتی هم از آنها کشف شد.