بخشش قاتل بدهکار بعد از 13 سال

بخشش قاتل بدهکار بعد از 13 سال

مرد اعدامی که به دلیل اختلاف مالی با همکار سابقش او را کشته و 13 سال در زندان به‌سر می‌برد، با بخشش اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، کامران 37ساله، به اتهام قتل طلبکارش 13سال در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد و در یک قدمی حکم قصاص بود.
او بیستم بهمن سال 87، مرد طلبکار را به اتاق کاهگلی در یکی از روستاهای حوالی گلدسته اسلامشهر کشاند تا درباره اختلاف مالی حرف بزنند که او را با ضربه‌های چاقو کشت و با سرقت تلفن‌همراه و موتورسیکلت مقتول فرار کرد. همان شب به خانواده مقتول زنگ زد و با ادعای این‌که موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه مرد جوان امانت دستش است آن خانواده را به محلی کشاند اما خودش حاضر نشد و گوشی مقتول را خاموش کرد. 9 روز بعد جسد مرد طلبکار در باغ انگوری کشف شد. با تحقیق از خانواده‌اش معلوم شد پسر 24ساله‌شان در تولیدی کفش کار می‌کرده و به کامران که همکار سابقش بوده پول قرض داده و احتمال دارد از سوی بدهکار به قتل رسیده باشد. در ادامه از کارفرما و همکاران مقتول هم تحقیق کردندکه معلوم شد به کارفرمایش گفته امروز می‌روم تا طلب خود را از کامران بگیرم.
 قاتل فراری سرانجام در خانه عمه‌اش بازداشت شد و با مطرح کردن ادعای عجیب خود به پلیس گفت: پنج سال قبل با مقتول در تولیدی کفش کار می‌کردیم. از او پول قرض گرفتم و دیگر نتوانستم بدهی‌ام را بدهم. او به قصد انتقام مزاحم خواهرم می‌شد و حتی در راه دانشگاه او را تعقیب کرده و از وی عکس گرفته و تهدید به انتشار آن می‌کرد. از این وضع خسته شدم. او را به بهانه پرداخت بدهی به باغ انگوری کشانده و با ضربه‌های چاقو کشتم.
او پس از محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و با درخواست اولیای دم حکم قصاص گرفت. این رای در شعبه ششم دیوان عالی کشور تایید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.
متهم در یک‌قدمی اجرای حکم قصاص بود تا این‌که با تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی، رضایت خانواده مقتول جلب و قاتل بعد از 13 سال
 بخشیده شد.